◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro19.04.2024

Magnatul media Rupert Murdoch acuză Google și Facebook de cenzură

Vorbind la adunarea anuală a acționarilor News Corp, Murdoch a afirmat că „tot ceea ce am văzut în ultimele săptămâni despre practicile de la Facebook și Google întărește cu siguranță necesitatea unei reforme semnificative. Nu există nicio îndoială că angajații Facebook încearcă să reducă la tăcere vocile conservatoare, iar o căutare rapidă pe Google News pe majoritatea subiectelor contemporane dezvăluie adesea un model similar de selectivitate – sau, pentru a fi direct, de cenzură”.

Google a negat anterior afirmații similare, spunând că algoritmul său este „aplicat universal pentru corpul de pagini de știri online și le clasifică în consecință”. De asemenea, a mai spus că denaturarea rezultatelor în propriile sale scopuri politice „ar dăuna afacerii și nu are nicio influență asupra modului în care funcționează căutarea”.

News Corp a fost un critic de lungă durată atât al Google, cât și al Facebook. Pe de altă parte, în ultimul an a semnat acorduri majore prin care giganții vor plăti pentru conținut, cu ambele companii, prin schemele Google News Showcase și Facebook News, notează cityam.com. „Să fim foarte clari cu privire la consecințele acelei manipulări ale pieței de reclame digitale. Evident, editorii au fost afectați material, dar companiile au fost, de asemenea, suprataxate pentru publicitatea lor, iar consumatorii au plătit astfel prea mult pentru produse. Ideea promovată în mod fals de platforme că algoritmii sunt cumva obiectivi și exclusiv științifici este o prostie completă. Algoritmii sunt subiectivi și pot fi manipulați de oameni pentru a distruge concurența și a dăuna altor oameni, editori și companii”, a adăugat Murdoch.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *