◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro23.07.2024

Evitarea știrilor, fenomen acut pe segmentul dezbaterilor politice

În 2023 Digital News Report, Institutul Reuters abordează un fenoment în extindere: evitarea selectivă a știrilor.

Potrivit reutersinstitute.politics.ox.ac.uk., raportul de anul trecut a evidențiat problema evitării selective a știrilor, în special în cazul unor grupuri greu accesibile. Editorii au vorbit deschis despre scăderea traficului web și dificultatea de a atrage publicul cu subiecte precum războiul din Ucraina și schimbările climatice. „Datele noastre au provocat multe dezbateri cu privire la natura exactă a evitării știrilor și anul acesta am explorat și acest lucru în continuare. ca să se uite la ce se poate face pentru a o rezolva. În datele din acest an găsim în continuare niveluri ridicate de evitare selectivă (oameni care spun că o fac în mod activ uneori sau des), cu rata generală de 36%, cu 7 puncte procentuale peste cifra din 2017, dar cu două puncte mai mică decât anul trecut. A scăzut în Marea Britanie și Brazilia, dar a crescut în alte țări, cum ar fi Grecia, Bulgaria și Polonia”, arată autorii documentului.

Potrivit rezultatelor, aproximativ jumătate dintre cei care evită știrile (53%) încearcă să facă acest lucru într-un mod amplu sau periodic – de exemplu, dezactivând radioul când apar programele de știri sau derulând peste știri pe rețelele sociale. Acest grup include mulți oameni mai tineri. Un al doilea grup tinde să evite știrile prin acțiuni mai specifice –  verifică știrile mai rar (52% dintre cei care evită), de exemplu prin dezactivarea notificărilor de pe telefonul mobil sau evită anumite subiecte (32%), cum ar fi războiul din Ucraina sau știri despre politica națională. „Dezbaterile politice acerbe sunt un alt factor cheie care provoacă evitarea știrilor. Comparând Finlanda cu o țară polarizată politic, cum ar fi Statele Unite, care sunt mai puțin afectate de război, găsim un model foarte diferit de evitare a subiectelor. În SUA, consumatorii sunt mai predispuși să evite subiecte precum politica națională și justiția socială, unde dezbaterile au devenit extrem de politizate. În schimb, există foarte puțină evitare activă a știrilor locale – în oricare dintre țări”, arată raportul. (redacția UZPR)

Foto: Markus Spiske/Unsplash

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *