◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro20.04.2024

Pressing. Atelierele Superscrieri, program pilot de specializare dedicat jurnaliștilor din România

Fundația „Friends for Friends” și ING Bank România propun un program pilot de specializare dedicat jurnaliștilor din România, indiferent de vârstă și locul în care publică.

Trăim într-o epocă a hipervitezei. Inclusiv jurnaliștii, care sunt nevoiți să deprindă această meserie pe repede înainte. Nu au răgazul de a studia mai mult un anumit subiect, nu au luxul de a se specializa într-un anumit domeniu, trebuie să fie mereu gata să dea story-ul, materialul, articolul către public. Atelierele Superscrieri pot fi, pentru unii, o ocazie de „revizuire a materiei”, iar pentru alții, un prilej excelent de învățare și aprofundare a unor domenii, tehnici și tips&tricks jurnalistice. Așadar, atelierele se adresează atât generațiilor mai experimentate, cât și noilor generații, potrivit ffff.ro.

În redacții care își permit tot mai greu să investească în hiperspecializarea jurnaliștilor pe un colț dintr-un domeniu, jurnalistul economic a ajuns o resursă foarte greu de găsit.

Dincolo de știri despre indici bursieri și raportări fie prea seci, fie prea mieroase ale companiilor, ce mai înseamnă azi să faci jurnalism economic pe piața media din România? Trebuie să fi trecut pe la ASE ca să poți vorbi corect și competent despre inflație? Cum spui o poveste despre bani fără să o îngropi în cifre și în statistici?

Atelierul va oferi o introducere în elemente de storytelling, aplicate pe subiecte din zona jurnalismului economic sau de business. Vom explora și instrumente online care să facă lucrul cu cifre mai simplu și mai puțin intimidant pentru jurnalist și pentru publicul lui deopotrivă. Ne vom căuta inspirație în câteva formate de jurnalism economic inovator și vom face împreună exerciții de execuție și brainstorming-uri de unghiuri de abordare și formate.

Program:

9-10 aprilie: PRINCIPIILE JURNALISMULUI, cu Mona Dîrțu.

Jurnalism vs. content. Diferențe. Agenda publică vs. agenda comunicatorilor & creatorilor de content. Rolul și responsabilitățile jurnalistului. Instrumente de lucru, filtre, criterii.

*Documentarea. Identificarea subiectelor de interes public. Ipoteza de lucru. Planul de documentare. Tipuri de surse de de informații. Verificarea informațiilor, coroborarea lor, eliminarea detaliilor irelevante. Capcane & bias-uri. Revizuirea ipotezei de lucru.

*Redactarea. Harta subiectului. Unghiuri de abordare. Planul de redactare. Structuri-standard. Lead, argumentație, încheiere. Atribuirea informațiilor: folosirea surselor documentare, a citatelor și a observațiilor personale. Primul draft.

*Editarea. Șapte tipuri de intervenții pe primul draft. Vocabularul și “limba de lemn”. Clișeele. Tonul. Acuratețea. Concizia. Ultima lectură înainte de “publish”.

4-5 iunie: JURNALISM ECONOMIC, cu Alina Mărculescu Matiș (Panorama.ro)

și PREZENTARE MACROECONOMIE, cu Valentin Tătaru, macroeconomist șef, ING Bank România.

Înscrierile se fac până la data de 4 aprilie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *