Cele mai bogate firme de lobby din New York lucrează cu dublă sarcină în capitala statului, reprezentând interesele politice atât ale „victimelor”, cât și ale „făptuitorilor” crizei climatice, potrivit unui nou raport al F Minus, o bază de date de lobby la nivel de stat și LittleSis, un proiect creat de organizația nonprofit pentru corporații și guvernare.
Raportul citat de The Guardian a analizat listele de clienți a șase dintre cele mai importante firme de lobby din New York, dezvăluind modul în care liderii culturali, de afaceri și educaționali ai statului – mulți dintre care își manifestă angajamentul de a încetini criza climatică – sunt legați în liniște și de industria combustibililor fosili.
Universitatea din New York, care s-a angajat să-și cedeze dotarea de 5 miliarde de dolari de la companiile de cărbune, petrol și gaze anul trecut, își împarte lobbyiștii cu șase companii de combustibili fosili. Tobacco-Free Kids Action Fund, o organizație non-profit care oferă educație despre efectele mortale asupra sănătății ale inhalării fumului de țigară, lucrează cu aceeași firmă de lobby din New York ca și Koch Industries, cunoscută pentru istoria sa prolifică de negare a schimbărilor climei. Noul Muzeu, care expune în prezent o serie de picturi ce prezintă plante și animale pe cale de dispariție, angajează aceeași firmă de lobby ca BP America și Williams Companies, cel mai mare operator de… gazoducte din țară. „Există școli care examinează eficiența energetică a fiecărui bec din campus, iar apoi se întorc și angajează aceleași firme care reprezintă oamenii care provoacă criza climatică. Dacă lobbyiștii ar lucra doar cu clienții de combustibili fosili, le-ar fi mult mai ușor pentru parlamentari să-i respingă, să închidă ușa și să nu le răspundă niciunul dintre apeluri. Dar pentru că au toți acești clienți prestigioși, care reprezintă o parte uriașă a economiei New York-ului, acești lobbyști posedă un fel de scut”, punctează James Browning, director executiv al F Minus.
Recent, Brown & Weinraub, una dintre cele mai bine plătite firme de lobby din New York, a ajutat Institutul American de Petrol să se opună creării unui superfond care ar genera 3 miliarde de dolari anual pentru proiecte de recuperare în caz de dezastru și de rezistență la schimbările climatice. În același timp, Brown & Weinraub lucrează și cu Google, care și-a intensificat în aceeași perioadă angajamentul public față de cauzele de mediu. Un purtător de cuvânt al Google a declarat pentru The Guardian că firma are un „istoric dovedit de sustenabilitate, investind în energie regenerabilă și lucrând pentru reducerea emisiilor”…
Problema se extinde cu mult dincolo de New York: numai în 2022, Google a împărțit serviciile firmelor de lobby cu clienții care se ocupă cu combustibili fosili din 17 state.
La nivel național, 1.500 de lobbyiști lucrează în numele companiilor care produc combustibili fosili, reprezentând în același timp sute de orașe democratice, universități și giganți ai tehnologiei. „Acești clienți oferă un fel de față conștientă de mediu pentru lobbyiști, permițându-le să adopte limbajul mișcării ecologiste în timp ce se bucură în continuare de buzunarele adânci ale industriei combustibililor fosili”, notează publicația britanică. (redacția UZPR)
Foto: pixabay.com