◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro20.04.2024

Big Tech adoptă „precauții rezonabile” în fața utilizării inteligenței artificiale pentru perturbarea alegerilor

Meta, OpenAI, TikTok, Microsoft, X și Amazon, printre altele, au fost printre semnatarii acordului prin care marile companii de tehnologie se angajează să adopte în mod voluntar „precauții rezonabile” pentru a preveni utilizarea instrumentelor de inteligență artificială (AI) pentru a perturba alegerile democratice din întreaga lume.

Directori de la Adobe, Amazon, Google, IBM, Meta, Microsoft, OpenAI și TikTok s-au reunit la Conferința de securitate de la München pentru a anunța un nou cadru pentru modul în care răspund la deepfake-urile generate de AI care păcălesc în mod deliberat alegătorii. Alte douăsprezece companii au semnat, de asemenea, acordul.

„Toată lumea recunoaște că nicio companie de tehnologie, niciun guvern, nicio organizație a societății civile nu este capabilă să facă față singură apariției acestei tehnologii și posibilei ei utilizări nefaste”, a declarat Nick Clegg, președinte în cadrul Meta, companie-mamă a Facebook și Instagram, într-un interviu.

Potrivit Euronews, acordul este în mare parte simbolic, dar vizează imagini, sunet și videoclipuri din ce în ce mai realiste generate de AI „care falsifică sau modifică în mod înșelător aspectul, vocea sau acțiunile candidaților politici, oficialilor electorali și ale altor părți interesate cheie într-o alegere democratică sau care furnizarea de informații false alegătorilor despre când, unde și cum pot vota în mod legal”.

Companiile nu se angajează să interzică sau să elimine deepfake-urile, în schimb, acordul prezintă metode pe care le vor folosi pentru a încerca să detecteze și să eticheteze conținutul AI înșelător atunci când este creat sau distribuit pe platformele lor.

Mai mulți lideri politici din Europa și SUA s-au alăturat, de asemenea, anunțului  – vicepreședintele Comisiei Europene, Vera Jourova, a spus că, deși un astfel de acord nu poate fi cuprinzător, „conține elemente pozitive și de mare impact”. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *