◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro21.06.2024

Scăderea timpului petrecut
de școlari în fața ecranelor combate sedentarismul

Statul chinez a introdus restricții privind timpul petrecut de copii în fața ecranelor, iar urmarea a venit rapid: a scăzut sedentarismul zilnic, arată rezultatele unui nou studiu, realizat de oamenii de știință de la Universitatea din Bristol, din Marea Britanie.

Măsurile includ restricții asupra companiilor de jocuri de noroc online care vizează un grup demografic tânăr, limitări ale cantității de teme pe care profesorii le pot atribui și restrângerea programelor de lecții. Ca urmare, potrivit Euronews, a existat o scădere notabilă atât a duratei totale a timpului sedentar, cât și a duratei diferitelor activități sedentare. Potrivit celor mai recente cercetări, aceste intervenții au fost associate cu o scădere cu 13,8% a comportamentului sedentar, mai precis peste 45 de minute în fiecare zi, în special în rândul elevilor din zonele urbane. „Rezultatele sunt incitante, deoarece acest tip de intervenție de reglementare nu a fost niciodată încercat”, a declarat Bai Li, autorul principal al studiului, într-un comunicat.

Organizația Mondială a Sănătății (OMS) subliniază importanța activității fizice pentru copiii și adolescenții cu vârsta cuprinsă între 5-17 ani și recomandă zilnic cel puțin 60 de minute de activitate fizică aerobă, de intensitate moderată. „Acesta este un studiu fascinant, deoarece majoritatea intervențiilor pentru reducerea comportamentelor sedentare s-au bazat mai degrabă pe abordări educaționale decât pe măsurile de reglementare utilizate în acest caz”, punctează profesorul Boyd Swinburn, director în cadrul OMS. (redacția UZPR)

Foto: unsplash.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *