◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro24.04.2024

Post de radio pentru minoritatea romă, la Budapesta

Intelectualii, radiodifuzorii și personalitățile culturale din comunitatea de romi din Ungaria folosesc undele de radio pentru a reformula narațiunile și pentru a ridica vocile celui mai mare grup minoritar din țară. Radio Dikh – un cuvânt romani care înseamnă „a vedea” – difuzează la radioul din capitala Ungariei, Budapesta, relatează AP. Cele 11 programe se concentrează pe muzica și cultura romilor, precum și și problemele cu care se confruntă comunitatea, urmărind să reformeze modul în care grupul minoritar adesea dezavantajat este perceput de societate în general. „Romii, în general, nu au suficientă reprezentare în mass-media … și chiar dacă o au, de multe ori nu arată imaginea potrivită sau fidelă comunității de romi. Radio Dikh urmărește să ofere voce romilor și să ne asigurăm că vocea noastră este prezentă și în mass-media și că arată o imagine de care suntem mulțumiți”, explică Bettina Pocsai, co-gazda unei emisiuni care abordează pe probleme sociale.
Unele estimări sugerează că romii din Ungaria numără aproape un milion de persoane, sau aproximativ 10% din populație. Mulți dintre romii din Ungaria sunt adesea subiectul excluziunii sociale și economice și se confruntă cu discriminare, segregare și sărăcie. La marginalizarea lor se adaugă și stereotipurile despre rolurile romilor în societate, unde aceștia sunt adesea asociați cu ocupațiile lor tradiționale ca muzicieni, dansatori, comercianți și meșteșugari care se întorc cu secole în urmă.
Programul special pentru femei se desfășoară timp de două ore în fiecare zi, iar emisiunea lui Minzari „Zsa Shej” – care înseamnă „Hai, fete” în limba romani – se concentrează pe evenimente actuale și subiecte globale, precum schimbările climatice și alte probleme sociale.
Motto-ul Radio Dikh, „Despre romi, nu doar pentru romi”, reflectă convingerea gazdelor că postul poate acționa ca o punte între romi și maghiarii ne-romi și poate rupe narațiunile care tind să asocieze comunitatea cu sărăcia și alte probleme sociale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *