◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro22.02.2024

Profesori, părinți și guverne, împreună. Secretele ratei scăzute de bullying în școlile nordice

Danemarca, Suedia și Finlanda au una dintre cele mai scăzute rate de bullying la școli din Europa. Care sunt secretele unei astfel de reușite, dacă se ia în considerare faptul că în multe alte părți ale lumii situația stă exact invers?

Sluseholmen Skole din Copenhaga este una dintre multele școli daneze în care copiii sunt învățați de la o vârstă fragedă cum să evite agresiunea. Meditația și îmbrățișările fac parte din rutina de dimineață a elevilor de școală primară. Pentru profesoara Maja Hindsgaul, bunăstarea este cheia învățării:  „Eu sunt cea cu care pot vorbi dacă ceva este dificil. Și este în regulă dacă le place să se îmbrățișeze. Desigur, ei trebuie să învețe să citească și să scrie, dar pot face asta dacă se simt în siguranță. Este misiunea mea să îi fac să se simtă în siguranță, astfel încât să își poată dezvolta abilități sociale la școală”. O altă modalitate de a descuraja bullyingul vine tot dinspre profesori. „Încercăm mereu să-i facem pe copii să lucreze împreună în diferite tipuri de grupuri, de genuri și nu întotdeauna cu cei mai buni prieteni ai lor. De asemenea, practică abilitățile sociale pentru a comunica și, de asemenea, pentru a face compromisuri cu diferite idei”, detaliază profesoara Louise Ibsen.

Aceste metode sunt doar câteva exemple ale programelor folosite în multe școli daneze pentru prevenirea agresiunii, încă de la grădiniță. Iar copiii sunt foarte receptive, potrivit euronews.com.

Fatemeh Shahmarvand este părinte și face parte din consiliul școlii. Acest lucru le permite părinților să ia parte la deciziile privind programele școlare, care joacă un rol cheie în prevenirea agresiunii: „Cred că cel mai important lucru este că, dacă vezi că copiii tăi se simt rău, să o iei în serios și să încerci să afli ce ar putea fi în neregulă. Iar noi, părinții, vorbim cu copiii noștri și încercăm mereu să-i facem mai robuști, pentru ca ei să învețe cum să facă față adversității”.

De asemenea, în țară există un centru de apeluri, gestionat de ONG-ul danez pentru drepturile copiilor Børns Vilkår.

Helle Hansen este cercetătoare în educație și bullying școlar. Ea este unul dintre experții care au conceput programe anti-bullying introduse în școlile din Danemarca încă de acum 15 ani. Astfel de programe au avut succes, și sunt permanent reinventate, în lumina noilor realități. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *