◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro28.02.2024

Organizațiile de știri non-profit continuă să-și extindă cooperarea și proiectele comune

Într-un peisaj media în declin accentuat, cu profesia și reprezentabții săi loviți din toate direcțiile, cu fragmentarea ajutorului financiar venit prin intermediul fundațiilor, organizațiile de știri non-profit își „coagulează” activitatea, se unesc în proiecte comune și pe parcursul anului 2023 au constatat că această „politică” este mai utilă în vremuri de restriște decât celebra competiție care a dominat mass-media în anii și deceniile din urmă.

Anul 2024 va fi martorul unei evoluții semnificative în peisajul jurnalismului nonprofit, potrivit neimanlab.org.  „Ca răspuns provocările din domeniu, anticipez că 2024 va fi un an de consolidare sporită în sectorul mass-media. Fuziunile, achizițiile și acordurile de operare vor deveni mai răspândite în rândul entităților de știri nonprofit. Această tendință este alimentată de nevoia de a combina resurse, de a împărtăși expertiza și de a extinde acoperirea, totul având drept rezultat organizații mai stabile din punct de vedere financiar și mai eficiente din punct de vedere operațional.

Există o multime de precedente: postul PBS din New Jersey, WNET, a achiziționat NJ Spotlight în 2019 pentru a-și spori acoperirea afacerilor publice locale; achiziția de către Colorado Public Radio a Denverite de la Spirited Media în 2021 și achiziția de către WBEZ în 2022 a Chicago Sun-Times, cu efect o entitate majoră de știri nonprofit; fuziunea Detour Detroit cu Outlier Media; Pew’s Stateline care se alătură Statelor Newsroom și fuziunea recent anunțată a Mother Jones și Reveal”, arată Paul Cheung  CEO Center for Public Integrity.

Aceste evoluții indică o înclinație tot mai mare către consolidare ca soluție strategică la provocările din jurnalismul nonprofit. „În 2024, ne putem aștepta la o creștere a acestor eforturi de cooperare, care să conducă la formarea de entități de jurnalism nonprofit mai mari și mai rezistente. Este posibil ca aceste organizații să fie mai bine echipate pentru funcționare durabilă și jurnalism de impact, navigând în complexitățile unui model de afaceri în curs de dezvoltare”, adaugă Cheung. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *