◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.04.2024

Jurnalismul fotbalistic, încotro?

Cu acces restrâns la jucători controlați de echipele de relații publice și de presă ale cluburilor, cu jucători antrenați să scoată cuvinte care nu spun multe și cu mulți jucători neîncrezători față de o presă cu o istorie lungă de a scoate din context orice afirmă ei, jurnalismul fotbalistic este o afacere grea în 2022, scrie John Nicholson, pentru football365.com.: „Când editorul spune că trebuie să scrii 218 de cuvinte despre ceva ce cineva a postat pe Twitter despre tunsoarea unui fotbalist, trebuie să o faci. Poate fi superficial și oribil, dar asta nu este vina ta, nu tu ai făcut această lume, chiar dacă ești însărcinat să o perpetuezi. Dar are într-adevăr mult viitor? Presa de fotbal are o cerere nesățioasă de conținut pentru a genera venituri din publicitate prin click-uri, așa că chiar și atunci când nu există poveste, trebuie să existe o poveste. Acum, că nu se pot baza pe veniturile din vânzările ziarului și se bazează, la fel ca noi ceilalți, pe veniturile din publicitate, calitatea scrierii pare să conteze mai puțin decât a contat vreodată; cifrele de trafic sunt totul”.
Press Gazette a dezvăluit că News Group Newspapers, editorul titlurilor The Sun, a raportat o pierdere – înainte de impozitare – de 201 de milioane de lire sterline din cifra de afaceri de 324 de milioane de lire sterline până la sfârșitul lunii iunie 2020. Pe de altă parte, The Guardian și-a crescut veniturile și a realizat un profit de trei milioane de lire sterline, atrăgând un număr record de cititori: peste două miliarde de browsere unice și aproape 20 de miliarde de vizualizări de pagini. „Deci, care este viitorul jurnalismului fotbalistic? O întrebare și mai mare este dacă mai este nevoie de acest tip de journalism. Mulți fani pur și simplu nu au încredere în ceea ce publică jurnaliștii, preferând alte surse. Reviste și periodice de specialitate merg mai profund și mai amplu decât va face vreodată orice ziar. Munca inteligentă este încă apreciată. Relatarea investigațiilor este foarte importantă. Analiza culturală detaliată a jocului, împreună cu disecția tactică detaliată contează, de asemenea, foarte mult. Gândire radicală, gândire critică și noi moduri de a vedea jocul și lumea în care se joacă, da, avem nevoie de toate acestea. Dar de spațiul plin de 397 de cuvinte despre patru răspunsuri la ceva ce Gary Neville a postat pe Twitter, nu. Deci, ce au rămas aceste ziare? Preluări fierbinți despre problema zilei: opinia”, punctează Nicholson.

(redacția UZPR)

Foto: megapixl.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *