X, fostă Twitter, s-a dovedit a fi cea mai mare sursă de știri false, propagandă și dezinformare. În urma unui studiu derulat pe șase platforme online din Polonia, Slovacia și Spania, Comisia Europeană (CE) i-a cerut proprietarului X, Elon Musk, să depună un efort mai mare pentru a combate dezinformarea.
CE a solicitat recent o monitorizare a dezinformării de la TrustLab. Intitulat „Cod de practică privind dezinformarea”, studiul a comparat peste 6.000 de postări unice pe rețelele sociale pentru a examina prevalența și sursele dezinformării, relatează tech.co.
UE a acuzat anterior companiile de social media că nu au reușit să stopeze campaniile rusești de propagandă și dezinformare, „amploarea și influența conturilor susținute de Kremlin” crescând în 2023. Comisarul UE pentru Valori și Transparență, Vera Jourova, a avertizat: „Statul rus s-a angajat în războiul ideilor pentru a polua spațiul nostru informațional cu jumătate de adevăruri și cu minciuni, pentru a crea o imagine falsă că democrația nu este mai bună decât autocrația”.
Analiza a concluzionat că X a înregistrat cel mai mare „raport de descoperire” al dezinformării – YouTube l-a avut pe cel mai mic.
În urma studiului, Jourova și-a clarificat așteptările: „Mă aștept ca platformele să depună mai multe eforturi, cu rezultate mai bune. Propaganda și dezinformarea rusești sunt încă foarte prezente pe platformele online. Aceasta nu este ceva obișnuit; Kremlinul luptă cu bombe în Ucraina, dar cu cuvinte peste tot, inclusiv în UE”.
În luna mai, patronul X, Elon Musk, a renunțat la „Codul de practică privind dezinformarea” al UE. (redacția UZPR)
Foto: John Iglar/Pixabay