◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro13.07.2024

Studiu. Algoritmul YouTube îndepărtează publicul de știri

A devenit din ce în ce mai clar că platformele de social media nu sunt medii propice pentru știri. YouTube este un caz notabil în acest context – ca una dintre cele mai importante platforme la nivel global, cu 20% dintre adulți folosind-o în mod regulat pentru știri, potrivit unui studiu internațional, platforma a arătat tendințe îngrijorătoare de a afișa o cantitate disproporționată de videoclipuri extremiste sau conspirative. De asemenea, un nou studiu citat de niemanlab.org arată că există două moduri potențiale prin care algoritmul YouTube ar putea redirecționa utilizatorii departe de știri: o „bulă de filtru de actualitate”, în care sunt vizionate videoclipuri de divertisment și „redirecționarea algoritmică”, în care algoritmul recomandă ceva diferit – un videoclip de divertisment după vizionarea unuia de știri.

Pe YouTube, ambele căi tind să-i îndepărteze pe oameni de știri. Cercetarea asupra unui set de date de 1,7 milioane de videoclipuri recomandate „Up Next” a descoperit că efectul de bule de filtru de actualitate a fost mai puternic pentru majoritatea tipurilor de videoclipuri de divertisment decât pentru știri. Cu alte cuvinte, dacă vizionați un videoclip de divertisment, este mult mai probabil să vi se recomande același gen de videoclip decât dacă vizionați un videoclip de știri.

Rezultatul este că, în calitate de utilizator, ați putea începe să vizionați știri, dar este posibil să vedeți tot mai multe videoclipuri de divertisment care apar ca recomandări, până când, în cele din urmă, vizionați unul dintre ele. În medie, au scris cercetătorii, un videoclip de divertisment are de trei ori mai multe șanse de a fi recomandat decât un videoclip de știri, „indicând că indiferent de ce încep utilizatorii pe YouTube, este mai probabil să ajungă să vizioneze divertisment decât videoclipuri de știri”, arată autorii studiului. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *