◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro23.07.2024

Stimularea creativității
și responsabilității sociale

Într-o lume în continuă schimbare – ne spunea prof. Karina Hadadea, directorul Liceului „Bora Tit Liviu” Baru, jud. Hunedoara – educația joacă un rol esențial în pregătirea generațiilor viitoare pentru a face față provocărilor complexe ale societății moderne.

Două inițiative inovatoare, „Școala Altfel” și „Școala Verde”, reprezintă pași importanți către o educație holistică și sustenabilă. Aceste programe nu doar completează curriculum-ul tradițional, ci și stimulează creativitatea, responsabilitatea socială și conștiința ecologică a elevilor.

Programul „Școala Altfel” le-a oferit elevilor o pauză de la structura clasică a orelor de curs și de le-a permis să exploreze noi domenii prin activități practice și interactive. Acest program desfășurat, pe parcursul unei săptămâni, a inclus o varietate de activități extracurriculare, excursii educative, ateliere de creație, proiecte de voluntariat și întâlniri cu profesioniști din diverse domenii.

Beneficiile „Școlii Altfel” pentru elevii școlii noastre includ dezvoltarea competențelor practice, prin care învață să aplice cunoștințele teoretice în situații reale, esențiale pentru viață. Activitățile non-formale stimulează creativitatea și inovația, în timp ce proiectele de

grup și activitățile comune promovează colaborarea și abilitățile sociale. De asemenea, diversificarea experiențelor educative le-a oferit elevilor oportunitatea de a descoperi noi pasiuni și interese care nu sunt acoperite de curriculum-ul standard.

În contextul schimbărilor climatice și al problemelor de mediu tot mai stringente, „Școala Verde” vine ca o inițiativă necesară pentru a educa elevii despre importanța protejării mediului înconjurător. Acest program s-a concentrat pe integrarea educației ecologice în toate

aspectele vieții școlare, promovând practici sustenabile și responsabilitate ecologică, prin variate activități care au vizat schimbările climatice, managementul deșeurilor, energia verde și biodiversitatea.

Beneficiile activităților din săptămâna „Școala Verde” includ îmbunătățirea sănătății și a bunăstării prin crearea unui mediu școlar mai verde și sănătos. Totodată le-a oferit o educație pentru viitor, cunoștințe și abilități necesare pentru a face față provocărilor de mediu și

pentru a contribui la dezvoltarea unei societăți sustenabile.

„Școala Altfel” și „Școala Verde” – concluziona  prof. Karina Hadadea – reprezintă două abordări complementare care, împreună, contribuie la formarea unei generații de tineri bine pregătiți, responsabili și conștienți de impactul lor asupra lumii. Prin promovarea educației experiențiale și a practicilor sustenabile, aceste programe nu doar îmbogățesc experiența educațională a elevilor, ci și plantează semințele unui viitor mai bun și mai verde. Investind în astfel de inițiative, construim nu doar școli mai bune, ci și o lume mai bună pentru toți.

 

Ioan Vlad și Georgeta-Ileana Cizmaș/ UZPR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *