◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro30.05.2024

Introducerea inteligenței artificiale în căutările Google „riscă să submineze modelul de afaceri
al jurnalismului online”

Schimbările majore în căutarea Prezentări generale a Google „riscă să submineze modelul de afaceri al jurnalismului online”, a avertizat News Media Association, organismul britanic care reprezintă organizațiile de presă. Concret, gigantul își integrează produsul generativ de inteligență artificială Gemini în motorul său de căutare dominant pe piață prin „prezentări de ansamblu AI”, care sunt rezumate ale informațiilor generate de AI ca răspuns la interogările de căutare.

 

Descurajează click-urile pe link-urile originale

Editorii britanici nu au reacționat pozitiv la această dezvoltare, exprimându-și scepticismul că funcția de prezentare generală AI va genera trafic către site-urile lor web. Owen Meredith, CEO al News Media Association, a declarat pentru The Media Leader că editorii sunt de fapt îngrijorați că această funcție va descuraja utilizatorii să facă click pe link-uri către site-urile editorilor. „Misiunea declarată a Google este să organizeze informațiile lumii și să le facă accesibile universal, trimițând vizitatori pe site-uri web. Introducerea AI generativă în căutare riscă să descurajeze utilizatorii să facă click pe linkurile originale, ceea ce amenință, la rândul său, modelul de afaceri al celor care investesc în jurnalism și în informații de calitate”, detaliază Meredith.

De peste un an, Google experimentează cu privire la AI Overviews în laboratoarele sale de căutare, ca parte a unui efort de a îmbunătăți experiența utilizatorului căutării, criticată în ultimii ani pentru că a devenit mai puțin utilă la rezolvarea interogărilor. Cu AI Overviews, Google caută și să evite concurența altor companii Big Tech care investesc în inteligența artificială, cum ar fi Microsoft, cu investițiile sale în dezvoltatorul ChatGPT și motorul de căutare Bing, precum și modelul AI al Meta, Llama 3, potrivit the-media-leader.com. „Am descoperit că, cu privire la AI Overviews, oamenii folosesc mai mult căutarea și sunt mai mulțumiți de rezultatele lor. Uneori doriți un răspuns rapid, dar nu aveți timp să reuniți toate informațiile de care aveți nevoie. Căutarea va face treaba în locul vostru, cu AI Overviews”, consideră, într-o postare pe blog, Liz Reid, șefa Căutări de la Google.

 

Evoluție catastrofală pentru traficul presei

Meredith a remarcat însă că aceste modificări au fost dezvoltate de Google „fără consultare, transparență, permisiune sau recompensă pentru curatorii și deținătorii de drepturi inițiali ai acestor informații”: „Această mișcare potențial periculoasă riscă în cele din urmă să submineze diversitatea și calitatea știrilor și informațiilor disponibile online. În acest caz, toți pierdem”.

Reid a declarat, totuși, că Google va „continua să se concentreze pe trimiterea de trafic valoros către editori și creatori”…

Potrivit CNN, funcțiile suplimentare includ capacitatea de a ajusta rezultatele AI Overview și de a pune întrebări tot mai complexe. Odată cu AI Overviews, Google lansează și o funcție opțională de „căutare pe web”, care permite utilizatorilor să caute fără a primi rezultate care includ panourile de cunoștințe. „Această evoluție va fi catastrofală pentru traficul nostru, așa cum este comercializat de Google pentru a satisface și mai mult interogările utilizatorilor, lăsând și mai puțin stimulent pentru a face click, astfel încât să ne putem monetiza conținutul”, a declarat Danielle Coffey, directorul executiv al News/Media Alliance. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *