◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro24.05.2024

Două decenii de la „marea extindere” a Uniunii Europene. „Piața unică
este crucială pentru noi”

Cea mai mare extindere a Uniunii Europene, din 2004, a inclus zece țări din Europa de Est și Centrală care și-au îndeplinit scopul de a adera la blocul comunitar după decenii de guvernare comunistă.

Anul 2004 a fost un an transformator în istoria Uniunii Europene, care s-a extins la la 25 de state. Pentru majoritatea noior veniți a fost o revoluție politică și social, care a deschis calea pentru crearea a mii de afaceri în noile state membre, potrivit Euronews.

Printre cei care au profitat de noile oportunități s-a numărat MADARA Cosmetics, un producător organic de îngrijire a pielii și machiaj cu sediul în Letonia. „Am decis să ne concentrăm pe natura nordică locală pentru cercetarea noastră privind ingredientele active, pentru că de aici venim, aici este inima noastră”, își amintește Lotte Tisenkopfa-Iltnere, co-fondatoare MADARA. Actualul CEO, Gunta Šulte, spune că statutul țării de membru al UE a oferit companiei un potențial enorm de creștere: „A fi parte din UE din prima zi a stabilit gândirea fondatorilor acestei companii – va fi o companie globală”. A face parte din piața unică europeană afectează toate aspectele afacerii, de la internaționalizare până la ambalare. „Este mult mai ușor să exporti, să faci comerț, să faci acorduri, pentru că reglementarea cosmetică este omogenă în întreaga UE”, spune Lotte.

Cele 10 țări care au aderat la Uniunea Europeană în 2004 au înregistrat creșteri economice substanțiale. Costurile comerciale au scăzut și lanțurile de aprovizionare sunt mai bine integrate – atât pentru noile state membre, cât și pentru țările UE existente.

Republica Cehă a fost un alt membru al „clasei 2004”, iar compania de fotovoltaice Raylyst Solar din Praga are cea mai rapidă creștere din Europa, conform listei FT 1000 de anul acesta. Germania este acum cea mai mare piață a Raylyst, spune managerul său de marketing, Michal Petřek: „Piața unică este crucială pentru noi. Este libera circulație a produselor, ne ajută să fim mai rapizi, fără taxe la frontiere, face totul mai ieftin și angajăm o mulțime de oameni din țări străine, inclusiv germani și italieni”.

UE continuă să se extindă; Bulgaria și România s-au alăturat în 2007, Croația în 2013. Statutul de candidat a fost acordat altor nouă, inclusiv Albania, Serbia și Ucraina. (redacția UZPR)

Foto: Wikipedia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *