◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro28.03.2024

Jurnalism în era tehnologiei. Adaptare, inovare, multiplicarea abilităților

Un document elaborat de Institutul Reuters pentru Studiul Jurnalismului relevă tendințele cheie in industrie și modul în care organizațiile media pot ține pasul cu presiunile și cerințele actuale.

Reduceri de costuri și de personal. Criza costului vieții a afectat aproape toată lumea și fiecare industrie într-un fel, iar jurnalismul nu face excepție. Costurile de imprimare sunt în creștere și, cu tot mai puțini oameni care achiziționează publicații tipărite, tendința de reducere a acestor titluri pare să continue. Acest declin înseamnă că vor trebui găsite în continuare modalități de a reduce costurile, ceea ce înseamnă adesea disponibilizări. Și acest lucru nu se întâmplă doar în cadrul echipelor de la publicațiile print – sute de editori de știri digitale intervievați de Institutul Reuters s-au confruntat cu probleme și au fost forțați să își reducă forța de muncă, nu sunt optimişti cu privire la anul în curs și mai puțin de jumătate se declară încrezători în perspectivele lor de afaceri. Alți factori, precum inflația, joacă, de asemenea, un rol în această ecuație.

Știri de calitate. Un aspect cu conotație optimisă este creșterea numărului de abnamente, potrivit responsesource.com. 68% dintre editorii chestionați au considerat că acestea vor continua să crească, în ciuda climatului economic actual. Modul de a încuraja publicul să elimine reticența generată de banii mai puțini sunt pachetele de abonamente, reducerile și ofertele speciale.

De asemenea, în vremuri atât de grele, știrile de calitate contează pentru oameni. Acesta este motivul pentru care abonamentele reprezintă cel mai important flux de venituri pentru majoritatea editorilor (80%), înaintea publicității grafice (75%).

(Re)câștigarea publicului. 46% dintre persoanele chestionate de Institutul Reuters evită știrile, invocând că acestea conțin prea multă politică și au un efect negativ asupra stării lor de spirit. Acest trend impune recâștigarea publicului spre știrile profesioniste prin noi abordări, iar jurnalismul explicativ pare să fie metoda preferată. 94% dintre editorii chestionați au spus că așa intenționează să contracareze oboseala oamenilor în fața știrilor. Este, de asemenea, o abordare pe care tânăra generație pare să o aprecieze.

Conținutul video vertical și video de scurtă durată a cunoscut o creștere rapidă în ultimii câțiva ani și se extinde ca o formă de relatare pentru jurnalişti. Majoritatea editorilor îl folosesc ca pe o modalitate de a ajunge la publicul sub 25 de ani.

Majoritatea redacțiilor folosesc acum și AI pentru a eficientiza procesul editorial – 67% dintre editorii chestionați folosesc inteligența artificială într-o oarecare măsură, pentru o mai bună personalizare a conținutului, care să atragă publicul. Această tehnologie va deveni mai răspândită, iar editorii sepregătesc nu spre să vorbească nu despre transformarea digitală, ci despre transformarea conținutului. (redacția UZPR)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *