◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.02.2024

2023 și inteligența artificială în combaterea știrilor false

Anul 2022 a fost plin de surprize în spațiul tehnologic. Progresele în jurul Metaverse și inteligența artificială nu au încetinit. Dar, potrivit analistului media Thomas Baekdal, aceste lucruri de care toată lumea pare constant preocupată nu ajută editorii într-un mod semnificativ, întrucât „se bazează fie pe inventarea a tot felul de mizerii, fie pur și simplu fac valuri fără a rezolva vreodată vreo problemă sau nevoie”.

La rândul său, Charlie Beckett, profesor de media și comunicații la London School of Economics, punctează că 2023 ar putea înregistra o altă schimbare semnificativă a ritmului și a caracterului omniprezent al inteligenței artificiale: „Am lucrat și am vorbit cu redacții de la Köln la Cape Town, de la Buenos Aires la Mumbai, care folosesc instrumente de automatizare, curatare, scraping de date și creare de conținut. Ele implementează inteligența artificială pentru a lupta împotriva știrilor false și a discursului ofensator, dar și pentru a personaliza serviciile editoriale și pentru a optimiza generarea de venituri”. Potrivit specialistului, algoritmii devin mai creativi, mai preciși și mai fiabili: „În 2023 se vor observa schimbări masive în volumul producției mass-media sintetice. Mă aștept ca organizațiile de știri mai mari să treacă de la procente marginale la procente substanțiale de conținut creat (în mare parte) de mașini. În același timp, organizațiile de știri specializate, mai mici, digitale, își vor exploata capacitatea de a adopta instrumente cheie pentru a-și valorifica misiunile editorial”, adaugă Beckett, citat de journalism.co.uk.

Cecilia Campbell, director de marketing la United Robots atestă faptul că editorii și jurnaliștii „susținuți de inteligența artificială au posibilitatea de a crea mai mult jurnalism și chiar mai bun pentru comunitățile locale”.

La rândul său, David Smydra, fost șef la Twitter, este de părere că „în 2023 vom asista la o accelerare palpitantă a produselor de știri inovatoare”.

Și Rob Layton, profesor de jurnalism la Universitatea Bond, arată că jurnalismul mobil continuă să câștige teren în întreaga lume: „Prognoza mea pentru 2023 este că mai mulți jurnaliști se vor baza pe inovațiile camerelor smartphone pentru a realiza materiale video”. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *