◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro03.05.2024

Așteptările tinerilor
din generația Z redefinesc piața muncii

Mediile la locul de muncă se schimbă din ce în ce mai mult de la normele anilor trecuți. Pe măsură ce alți mii de membri din generația Z  intră în piața muncii, transformarea spațiilor profesionale, atât la nivel demografic, cât și la nivel dynamic, continuă să se accelereze. De la extinderea conversațiilor despre responsabilitatea socială corporativă până la susținerea concediului pentru sănătate mintală, cea mai nouă generație din America este gata să zdruncine viața de birou.

Specialistul dr. Scott DeLong a publicat „I Thought I Was A Leader… A Journey To Building Trust, Leading Teams & Inspiring Change”, sintetizând impactul unic al generației Z asupra dinamicii locului de muncă. Fiind prima generație născută într-o lume post-internet, acești nativi digitali aduc abilități, experiențe și calificări unice la masă, dar au și așteptări mai mari de la angajatori. Acordând o valoare extrem de mare echilibrului dintre viața profesională și cea privată, eticii sociale și flexibilității, generația Z este mult mai pasibilă să respingă normele existente de lucru până târziu, de a lua „serviciul acasă” sau de a veni zilnic la birou. Dacă angajatorii nu oferă beneficiile pe care și le doresc, acești tineri sunt dispuși să renunțe și să caute în altă parte un loc care să le convină. Un studiu recent arată că doi din trei lucrători din generația Z își vor părăsi locurile de muncă în decurs de un an. Pe de altă parte, cercetările arată că aproape un sfert dintre americanii de toate vârstele sunt nemulțumiți de viața lor profesională (22%), ceea ce demonstrează în mod clar că angajații din diverse generații cred că viața lor profesională ar putea fi îmbunătățită. În multe privințe, cultura corporativă, așa cum a fost cândva, este ferm în trecut, deoarece generațiile mai tinere le vor depăși numeric pe cele anterioare în următorii câțiva ani. „Acești tineri sunt nativi digitali. Au crescut cu o lume digitală și înțeleg asta mult mai bine decât mine. Există lucruri pe care le putem învăța de la ei, și anume utilizarea tehnologiei și modul în care tehnologia poate ajuta forța de muncă”, explică DeLong.

 

Concentrare pe sprijinul pentru sănătatea mintală la job

Poziția în istorie a jucat, de asemenea, un rol în formarea generației Z ca grup. Crescând în mijlocul unor evenimente mondiale majore, cum ar fi atentatele de la 11 septembrie, pandemia COVID-19 și diverse conflicte globale, ei au dezvoltat o viziune distinctă asupra lumii și asupra forței de muncă. Făcând eforturi pentru angajamente mai semnificative față de responsabilitatea socială corporativă și opțiuni de lucru flexibile, generația Z se așteaptă la mai multe de la angajatori decât orice generație anterioară. „Ei vor un loc de muncă semnificativ și divers. Este o generație centrată pe om”, adaugă DeLong.

Desigur, potrivit specialiștilor, impactul generației Z asupra forței de muncă nu începe și nu se termină cu un nivel ridicat de know-how tehnologic. Tinerii generației Z aduc, de asemenea, un set complet diferit de valori avansate la locul de muncă. De pildă, mulți sunt dispuși să părăsească un loc de muncă pe care îl consideră nesatisfăcător. Cheia pentru a câștiga generația tânără este comunicarea bună. „Ca angajator, întreabă și apoi ascultă-le răspunsurile. Acești tineri îți vor spune adevărul dacă îi întrebi”, punctează DeLong.

De asemenea, un mediu de lucru care să-i susțină este mai mult decât simpla lipire a frazelor motivaționale pe perete sau oferirea unui număr standard de zile de boală. Cultivarea tipului de echipă din care acești tineri să dorească să facă parte necesită o abordare mai serioasă a susținerii angajaților și armonizării tuturor generațiilor de la un loc de muncă. Unul dintre domeniile semnificative de schimbare aduse de Generația Z este concentrarea pe sprijinul pentru sănătatea mintală la locul de muncă, inclusiv susținerea pentru acoperirea terapiei, zilele de sănătate mintală și o cultură de echipă sănătoasă.

Tinerețea aduce și o perspectivă proaspătă. În timp ce profesioniștii experimentați s-au obișnuit cu un anumit mod de a face lucrurile, reprezentanții generațiai Z intră în piața muncii cu ochi noi, cunoștințe tehnologice ascuțite, dar și cu dorința de a învăța. Unul dintre marile beneficii ale locurilor de muncă multigeneraționale este multitudinea de oportunități de a învăța din alte perspective și de a lua cele mai bune idei pentru rezultate mai bune, afirmă experții. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *