◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.04.2024

Știrile avizate, rezistența la dezinformare

Știrile, în cea mai mare măsură, îi ajută pe oameni să devină mai informați și, astfel, potențial mai rezistenți la dezinformare, propagandă și alte încercări de a-i induce în eroare. „Jurnalismul bazat pe fapte poate servi ca un antidot pentru dezinformarea care blochează din ce în ce mai mult platformele de social media”, punctează Alessandra Galloni, redactorul-șef al Reuters.
Știrile – în ciuda unor imperfecțiuni ale industriei – ajută, în mod demonstrat, oamenii să fie mai informați despre politică și afaceri publice. Acest lucru este deosebit de important într-un context în care beneficiile informaționale ale bazei pe media digitale, inclusiv platforme precum rețelele sociale, motoarele de căutare și altele asemenea, sunt mult mai puțin clare, în care o mare parte a publicului este îngrijorat dacă informațiile pe care le întâlnesc online sunt reale sau false și, în mod clar, în care dezinformarea are o acoperire largă pe platforme, inclusiv Facebook, Twitter, YouTube, WhatsApp și concurenții lor mai mici, notează reutersinstitute.co.uk.
Cu sprijinul BBC World Service (ca parte a Trusted News Initiative) și al Oxford Martin School, care sprijină proiectul de la Institutul Reuters pentru Studiul Jurnalismului, Sacha Altay și Richard Fletcher au analizat trei țări foarte diferite – Brazilia, India și Regatul Unit.
Deși rezultatele nu sunt identice în cele trei cazuri, în general s-a constatat că știrile măresc gradul de conștientizare a oamenilor cu privire la afirmațiile false, fără a crește simultan probabilitatea ca acestea să fie crezute și că utilizarea știrilor slăbește în mod clar credința în afirmațiile false.
Mass-media de știri pot juca un rol important în a ajuta oamenii să devină mai informați și mai rezistenți la dezinformare, atât prin implicarea în verificarea faptelor, cât și în alte practici care vizează identificarea falsului și dezmințirea acestuia, cât și rămânând fideli misiunii lor clasice de a căuta adevărul și de a-l relata pentru întregul public.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *