◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro26.02.2024

Editori din 50 de țări combat evitarea știrilor cu abordări orientate spre soluții și jurnalism constructiv

Un sondaj citat de reutersinstitute.politics.ox.ac.uk trasează reperele abordării jurnalismului în prezent și în viitorul apropiat potrivit estimărilor unui număr de peste 300 de editori, din peste 50 de țări.

În timp ceoar jumătate (47%) din eșantionul de editori, directori executivi și directori digitali declară că au încredere moderată în perspectivele jurnalismului în anul 2024, iar îngrijorările invocate se referă la creșterea costurilor, scăderea veniturilor din publicitate și încetinirea avansului abonamentelor, precum și la sporirea hărțuirii legale și fizice cu care se confruntă jurnaliștii.

Aproape două treimi (63%) dintre respondenții la sondaj afirmă că sunt preocupați de involuția traficului pe rețelele sociale cunoscute – X, Facebook, Twitter – și anunță o concentrare  în WhatsApp (+61 scor net) și Instagram (+39). Interesul pentru rețele video precum TikTok (+55) și YouTube (+44) rămâne puternic, în timp ce Google Discover devine o sursă de recomandare mai importantă. De altfel, majoritatea respondenților editori afirmă că intenționează să creeze mai multe videoclipuri (+64 scor net), mai multe buletine informative (+52) și mai multe podcasturi (+47), dar în general același număr de articole de știri.

Pericolul dublu reprezentat de evitarea – selectivă sau totală – a știrilor și oboseala față de acestea rămân o sursă majoră de îngrijorare pentru companiile media care doresc să susțină interesul pentru relatările dificile dificile. Strategiile pe care editorii le consideră foarte importante pentru a contracara aceste tendințe includ o mai bună explicare a poveștilor complexe (67%), abordări mai orientate spre soluții sau mai constructive ale povestirii (44%) și poveștile umane mai inspiraționale (43%).

 

Utilizarea AI pentru crearea de conținut, cel mai mare risc reputațional

În ceea ce privește afacerile, editorii continuă să investească în abonamente, marea majoritate a celor chestionați (80%) susținând că acesta va fi un flux important de venituri. Majoritatea celor care operează un model plătit raportează fie o ușoară creștere, fie numere stabile de abonamente în ultimul an, în ciuda perspectivelor economice dificile.

De asemenea, utilizarea AI pentru automatizarea back-end a știrilor (56%) este considerată cel mai important segment al prezenței tehnologiei în industrie de către respondenții editori. În același timp, peste jumătate dintre editori consideră că utilizarea AI pentru crearea de conținut este cel mai mare risc reputațional.

Interfețele experimentale pentru internet, cum ar fi ochelarii AR și VR, ace de rever și alte dispozitive portabile vor fi o caracteristică a anului 2024. Dar dispozitivele existente cu activare vocală, cum ar fi căștile și difuzoarele inteligente, pe măsură ce sunt actualizate cu tehnologii AI, sunt considerate de respondenți a fi cea mai probabilă opțiune (41%) pentru a înlocui – sau cel puțin a completa – smartphone-ul pe termen mediu. „Observăm turbulențe în rândul bazei noastre de clienți din cauza veniturilor instabile din publicitate și îngrijorări legate de traficul de recomandare din rețelele sociale”, punctează Phil Chetwynd, director global de știri, Agence France-Presse (AFP). (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *