◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.07.2024

Sute de redacții s-au închis în fața inteligenței artificiale generative

În anul scurs de când Open AI a lansat ChatGPT, aproape 600 de organizații media au blocat tehnologia. Alți doi roboti de chat AI – Bard de la Google AI și CCBot de la Common Crawl – sunt, de asemenea, blocați de majoritatea acestor organizații de știri, relatează voanews.com.

Lista crește în fiecare zi, potrivit lui Ben Welsh, editor de aplicații de știri, care a întocmit un sondaj al organizațiilor de știri pentru blogul său media: „Ceea ce vedem aici este că editorii de știri, cel puțin jumătate dintre cei din sondajul meu, vor să pună frâna asupra acestui lucru și să nu permită doar să fie incluși în asta fără o conversație sau o negociere cu Open AI”.

Creatorul ChatGPT, a oferit pentru 1.153 de organizații de știri opțiunea de a-și bloca botul de chat –  aproape jumătate au acceptat această ofertă. Deși majoritatea sunt organizații din SUA, inclusiv The New York Times și CNN, lista include și grupuri media internaționale, inclusiv ABC News, din Australia, The Times of India și The South African.

Mulți analiști mass-media și grupuri pentru libertatea presei văd AI ca pe o amenințare pentru editori și radiodifuzori, precum și pentru jurnalismul etic. Printre preocupările principale se numără utilizarea inteligenței artificiale pentru a crea narațiuni false și imagini false și pentru a amplifica dezinformarea. „Este în mod clar posibil ca unele grupuri sau organizații să folosească și să ajusteze modele pentru a crea dezinformare personalizată care se potrivește proiectelor sau scopului lor. Chiar în acest moment, astăzi, riscul mai mare de dezinformare vine din AI generativă, din imagini și falsuri profunde”, susține Vincent Berthier, care conduce biroul de tehnologie la organizația Reporteri fără frontiere.

Pe de altă parte, Associated Press a devenit partener cu OpenAI într-un acord de schimb de informații și conținut de știri. Pamela Samuelson, profesor de drept la Universitatea din California-Berkeley și expert în tehnologia informației, a spus că înțelegerea ar putea fi începutul multor acorduri de licență și parteneriate între AI și jurnalism. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *