◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.02.2024

2024 va fi anul turismului spontan și al „călătoriilor-surpriză”

Un sondaj recent a arătat că mai mult de jumătate dintre călători își fac bagajele, se îndreaptă spre aeroport și zboară către o destinație… necunoscută. Dar de ce?

Denumite uneori „vacanțe misterioase”, călătoriile-surpriză sunt exact așa cum sună, destinații care ies din tipare, decise în urma unor impulsuri de moment și, ca de fiecare dată când există cerere, a apărut și oferta, concretizată în anumite agenții de turism „specializate” în astfel de surprize, relatează bbc.com.

Practic, în călătoriile surpriză, călătorii nu știu unde merg până când ajung la aeroport.

Booking.com a chestionat recent 27.000 de călători din 33 de țări pentru a-și anunța cele șapte previziuni de călătorie pentru 2024. Cu 52% dintre cei chestionați spunând că sunt „dornici să rezerve o călătorie surpriză în care totul este necunoscut, de la destinație până la sosire”, compania a declarat anul 2024 ca unul al „căutătorilor de neplanificare”. „Pentru mulți, spontaneitatea de a se îndrepta către o destinație necunoscută este suficient de palpitant”, explică Ryan Pearson, directorul regional al Booking.com pentru Marea Britanie și Irlanda.

În ultimul deceniu, au apărut tot mai multe companii de călătorie-surpriză. Iată cum funcționează în general: în primul rând, alegeți un pachet de preț în funcție de cât de departe doriți să mergeți și de câte zile doriți să călătoriți. Apoi, completați un chestionar care listează lucruri precum călătoriile dvs. anterioare, interesele, tendințele de călătorie, problemele de mobilitate și restricțiile alimentare. O echipă de cercetători interni ai agenției începe apoi să planifice călătoria. Cu aproximativ o săptămână înainte de plecare, sosește un e-mail cu indicii misterioase despre unde să se îndrepte turiștii – cum ar fi prognoza meteo – astfel încât să știe ce să împacheteze și la ce zi și oră ar trebui să ajungă la aeroport. Apoi, cu câteva zile înainte de plecare, se primește un plic prin poștă, care conține un plic mai mic și o scrisoare care spune în mod explicit să nu fie deschis al doilea plic până la sosirea la aeroport; al doilea plic conține destinația surpriză, plus un itinerar care include rezervări la restaurante și sugestii pentru muzee, drumeții și alte atracții. (redacția UZPR)

Foto: Raman Oza/Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *