◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro28.03.2024

Generația Z modelează platformele pentru diseminarea știrilor, stilul și formatul informațiilor

Pe măsură ce generația Z intră în spațiul consumatorilor de știri, jurnaliștii trebuie să-și modifice strategiile de raportare pentru a se potrivi nevoilor unui grup de oameni versați în digital, sceptici.
Jurnaliştii trebuie adesea să adapteze modul în care raportează pentru a satisface nevoile în continuă evoluţie ale audienţei lor. Generația Z sunt cei mai tineri consumatori de știri din industria media. Acest grup a început să modeleze nu doar platformele folosite pentru diseminarea știrilor, ci și stilul și formatul în care sunt prezentate aceste informații.
Deși acești tineri reprezintă încă o mică parte din audiența care consumă știri, este esențial ca publicațiile să-și modifice, între timp, reportajele, pentru a se potrivi nevoilor lor. Care sunt mijloacele prin care jurnaliștii se pot adapta noului public în continuă extindere?
Vrea să știe totul. Generația Z se descrie adesea ca un segment demografic „trezit”, din cauza conștientizării lor avansate cu privire la problemele și nedreptățile care afectează societatea. Crescând cu toate informațiile la îndemână, generația Z a devenit un grup de indivizi extrem de conștienți, de educați. În plus, acest acces continuu la informație a crescut o foame nesățioasă de cunoaștere în rândul lor. Când vine vorba despre citirea articolelor, acești tineri răsfoiesc pentru a găsi faptele relevante și trec mai departe. Prin urmare, atunci când relatează pentru aceste persoane, jurnaliștii trebuie să găsească modalități de a le prezenta faptele fără a le umple cu conţinut inutil, ci rezumându-se la esență, notează mediaupdate.co.za. O modalitate de a face acest lucru este prin sublinierea aspectelor cheie ale unui text și prin evidențierea acestuia cu font aldine sau prin crearea de citate pentru informațiile importante. O altă opțiune este utilizarea videoclipurilor, care se potrivesc perfect cu durata lor de atenție – opt secunde.
Cere abordare din toate unghiurile.Generația Z este incredibil de sceptică față de mass-media. Acest lucru se datorează faptului că acești tineri sunt conștienți de modul în care media au fost adesea folosite ca instrument de propagare a agendelor politice și ideologice. În plus, au crescut cu software de editare avansat și imagini generate de computer (CGI) și sunt foarte conștienți de modul în care imaginile pot fi fabricate. Acest lucru înseamnă în esență că nu acceptă foarte repede ceea ce este publicat de mass-media și verifică mult știrile la care sunt expuși. Cum pot jurnaliștii să vorbească cu o generație care este sceptică față de ei? Răspunsul este surprinzător de simplu: acoperind toate unghiurile. Generația Z se bucură să se uite la mai multe surse care acoperă un subiect. Făcând acest lucru, ei dezvoltă o înțelegere mai cuprinzătoare a unui subiect și discern ceea ce cred ei a fi adevărat sau nu. Jurnaliștii îi pot ajuta să sară peste câțiva pași (și să obțină sprijinul lor în acest proces) acoperind o poveste din diferite perspective utilizând o varietate de voci și folosind mai multe surse de încredere.
Așteaptă acoperire reală. Potrivit Forbes India, tinerii Generației Z doresc să citească știri în care sunt reprezentate interesele și preocupările lor. În același timp, nu se concentrează doar pe autoeducare, ci se străduiește și să folosească aceste cunoștințe pentru a răspândi conștientizarea și a genera schimbarea. Prin urmare, ei apreciază jurnaliştii care folosesc platforme pentru a da voce celor fără voce şi pentru a arunca lumină asupra unor cauze importante. Acest lucru înseamnă, în același timp, că acești tineri consideră senzaționalismul din știri dezamăgitor și doresc ca informațiile să fie reale în loc să fie dramatizate. Mai simplu spus, ei doresc ca importanța unei povești să fie comunicată prin gravitatea faptelor și consecințelor acesteia, nu prin „ambalajul” în care este livrată.

Prin urmare, dacă jurnaliștii ar dori să facă apel la atenția Generației Z, s-ar putea concentra pe acoperirea poveștilor semnificative, care informează și educă oamenii despre problemele la care ține această generație. (Roxana Istudor / UZPR)
Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *