◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro14.07.2024

Studiu. Dispariția banilor lichizi generează creșterea cheltuielilor

Într-o lume din ce în ce mai digitală, numerarul devine o relicvă a trecutului. Odată cu creșterea numărului cardurilor de credit, a portofelelor mobile și a schemelor „Cumpărați acum, plătiți mai târziu”, din ce în ce mai mulți consumatori renunță la banii lichizi pentru confortul plăților fără numerar. Dar această schimbare nu se referă doar la comoditate, ci poate influența și cât cheltuiesc oamenii.

Descoperirile cercetătorilor australieni de la Universitatea din Adelaide, publicate în Journal of Retailing, oferă perspective esențiale pentru comercianții cu amănuntul, factorii de decizie și consumatorii care navighează în societatea din ce în ce mai axată pe tranzacțiile online. Concret, trecerea la digital îi face pe consumatori să cheltuiască mai mulți bani decât dacă ar folosi numerar.

 

Achiziții care semnalează bogăția sau statutul

Pentru a dezlega relația complexă dintre metodele de plată și comportamentul de cheltuieli, echipa de cercetători a efectuat o meta-analiză extinsă, compilând date din 71 de studii din peste patru decenii. Prin sintetizarea rezultatelor acestor studii, care au inclus date de la peste 11.000 de participanți și 338.000 de tranzacții din 17 țări, cercetătorii au reușit să identifice modele clare și factori de moderare a efectului „fără numerar”. Meta-analiza a confirmat că într-adevăr consumatorii cheltuiesc mai mult atunci când folosesc metode de plată digitale, comparativ cu numerarul. Mai mult, tipul de achiziție a jucat un rol crucial, efectul „fără numerar” fiind deosebit de pronunțat pentru „consumul evident” – achiziții folosite pentru a semnala bogăția sau statutul.

„Tranziția către o societate fără numerar pare aproape inevitabilă. Cred că această cercetare este esențială, deoarece pune în lumină un aspect trecut cu vederea al acestei tranziții: modul în care metodele de plată ne influențează comportamentul de cheltuieli. Această înțelegere ne poate ajuta să luăm decizii de cumpărare mai informate”, spune Lachlan Schomburgk, de la Universitatea din Adelaide, într-un comunicat de presă. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *