The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro14.07.2024

Cercetători de la Harvard „suspectează” că există extratereștri care trăiesc
pe Pământ

Există extratereștrii care sunt pe Pământ, trăind în baze secrete subternae sau sub valurile oceanului? Oricât de ciudat sună, aceasta este posibilitatea uimitoare explorată într-o nouă lucrare fascinantă de cercetătorii de la Universitatea Harvard Tim Lomas și Brendan Case, împreună cu Michael Masters, de la Universitatea din Montana. Lucrarea lor, publicată în revista Philosophy and Cosmology, analizează limitele cunoștințelor noastre istorice și geologice, urme ale civilizațiilor pierdute și indicii convingătoare care ar putea indica existența unor tărâmuri ascunse și a unor ființe care trăiesc în umbra lumii noastre.

Pentru a-și demonstra teoria, Lomas și colegii săi fac o scufundare profundă interdisciplinară, țesând împreună elemente de dovezi din domenii foarte diverse, precum antropologia, istoria, geologia, biologia și mitologia. Ei examinează posibilele lacune în înregistrările fosile și arheologice care ar putea permite posibilitatea ca specii străvechi inteligente să preceadă omenirea. Autorii analizează, de asemenea, folclorul și legendele din culturile din întreaga lume care descriu în mod constant interacțiunile cu entitățile subterane sau subacvatice. În cele din urmă, se examinează activitatea anormală a obiectelor zburătoare neidentificate, inclusiv observarea obiectelor care intră sau ies din vulcani, oceane și lacuri, care ar putea indica baze ascunse în locații inaccesibile.

„Teoria extraterestră antică”

Deși recunoaște natura speculativă a acestor ipoteze, lucrarea susține în mod convingător caracteristicile cu adevărat bizare ale multor întâlniri cu OZN-uri, bine documentate de piloți military și care forțază limitele înțelegerii științifice actuale. Având în vedere cunoștințele noastre încă limitate despre trecutul Pământului și întinderile vaste ale planetei care rămân neexplorate, autorii susțin că nu putem exclude posibilitatea ca inteligențe non-umane să fi fost ascunse alături de noi pentru un interval de timp necunoscut. Este o ipoteză pe care unii cercetători o numesc „teoria extraterestră antică”.

Pe de altă parte, autorii admit că în prezent le lipsește o dovadă clară, care să dovedească în mod concludent existența „criptotereștrilor”, dar lucrarea sugerează că investigațiile asupra OZN-urilor ar trebui să se extindă spre activitatea anormală legată de vulcani, oceane și locații subterane îndepărtate. (redacția UZPR)