◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.03.2024

Cotidianul francez Le Monde țintește „o extindere internațională majoră”

Cotidianul francez Le Monde plănuiește o extindere internațională majoră, vizând un milion de abonați până în 2025.
Brandul de știri, vechi de 177 de ani, a anunțat că va începe să publice aproximativ 70 de articole în limba engleză pe zi și să producă un buletin informativ internațional zilnic, astfel încât să poată viza noi consumatori, inițial în SUA, Marea Britanie, Canada, Australia, Belgia și Luxemburg, cu abonamente digitale. În prezent, mai puțin de 10% dintre abonații Le Monde sunt în afara Franței, informează pressgazette.co.uk.
Le Monde are peste 520.000 de abonați plătitori în format print și digital, și-a dublat baza de abonați din 2017, când abonamentele digitale au depășit pentru prima dată tiparul. Aproximativ 420.000 de abonați sunt exclusiv digitali, cu o rată de creștere de aproximativ 20% pe an – segmentul digital reprezintă 30% din veniturile ziarului. „Au existat doi factori cheie ai acestei extinderi: progresul rapid al inteligenței artificiale (pentru a accelera traducerea și a reduce costul acesteia) și răspândirea largă a abonamentului digital pentru conținut de calitate”, explică Directorul executiv Louis Dreyfus.
Ziarul s-a concentrat întotdeauna pe știrile internaționale, precum și pe investigații și analize, de la lansarea sa, în noiembrie 1944, anterior fiind vizat în primul rând consumatorul francez de știri. Cu cei 500 de jurnalişti angajaţi, Le Monde produce zilnic rapoarte originale, investigaţii şi analize despre ştirile franceze, europene şi globale.
Pentru comparație, The Telegraph, din Marea Britanie a avut o medie de 741.162 de abonamente în februarie, din care 569.640 în format digital și 171.522 în tipărit. Obiectivul brandului este de a ajunge la un milion de abonați plătitori până în 2023. Financial Times a depășit un milion de abonați digitali plătitori, în timp ce The New York Times a atins zece milioane de abonamente în luna februarie, cu trei ani înaintea țintei. Washington Post, care nu publică în mod obișnuit cifrele despre abonamente, avea, la sfârșitul anului 2020, aproape trei milioane de abonați digitali plătitori.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *