◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro20.04.2024

Etichetele alimentare „neutru din punctul de vedere al emisiilor de carbon”, inexacte științific

Afirmațiile „neutru din punctul de vedere al emisiilor de carbon” sunt înșelătoare și derutează consumatorii, potrivit unui nou raport al grupului BEUC, care solicită interzicerea acestor etichetări pentru produsele alimentare și băuturi în UE.

Potrivit noului raport, care oferă exemple din 10 state membre, termeni precum „neutru în carbon”, „neutru în dioxid de carbon” și „pozitiv pentru dioxid de carbon” sunt ceva obișnuit pe rafturile supermarketurilor din UE. Dar aceste afirmații „fac mai mult rău decât bine”, conchide raportul citat de EURACTIV.

Considerând afirmațiile ca fiind inexacte din punct de vedere științific, raportul arată că „nu există o banană neutră în CO2 sau o sticlă de apă din plastic”, după cum punctează Monique Goyens, directorul general al BEUC, subliniind că afirmațiile de acest tip sunt „greenwashing, pur și simplu, o cortină de fum care dă impresia că aceste companii iau măsuri imediate serioase cu privire la impactul lor asupra climei”.

Raportul vine într-o perioadă în care Comisia Europeană și Parlamentul se vor ocupa de spălarea ecologică. Pe 22 martie 2023, Comisia Europeană urmează să publice o propunere pentru „Inițiativa privind afirmațiile ecologice”.

Un purtător de cuvânt al FoodDrinkEurope a declarat pentru EURACTIV că „fundamentarea afirmațiilor ecologice într-un mod verificabil, ușor de înțeles și comparabil în întreaga UE va facilita condiții de concurență echitabile în rândul companiilor de pe piața unică și va încuraja producția și consumul mai durabil”. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *