◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro14.11.2024

Studiu. „Efectul prietenilor bogați” asupra finanțelor personale

Un studiu recent, publicat de Biroul Național de Cercetare Economică din SUA, a examinat rețelele sociale a peste 27 de milioane de utilizatori de Facebook, alături de datele declarațiilor fiscale, pentru a înțelege modul în care prieteniile afectează comportamentele financiare. Cercetătorii au descoperit că oamenii cu mai mulți prieteni cu venituri mari aveau șanse semnificativ mai mari să investească în acțiuni și să mențină conturi de economii, chiar și după ce s-au evaluat factori precum educația, veniturile și alfabetizarea financiară. „Având în vedere că rentabilitatea totală a pieței de valori din SUA din 1980 până în septembrie 2024 a fost de peste 12.000% – de exemplu, 1.000 de dolari investiți în S&P 500 în 1980 ar valora 121.350 dedolari astăzi – acest lucru creează o diferență de avere”, explică unul dintre autorii studiului, Brad Cannon, potrivit The Conversation.

Cât de mare este acest „efect al prietenilor bogați”? A avea cu 10% mai mulți prieteni cu venituri mari în cercul social este asociat cu o probabilitate mai mare de a investi la bursă și o șansă cu 5% mai mare de a avea un cont de economii, ceea ce reprezintă o creștere cu 18% a participării la piața bursieră în comparație cu o persoană obișnuită.

Studiul a constatat și că aceste efecte sunt valabile atât pentru persoanele cu venituri mari, cât și pentru cele cu venituri mici, deși se manifestă diferit.

„Conexiunea economică” – termenul cercetătorilor pentru proporția persoanelor cu venituri mari din rețeaua socială a cuiva – s-a dovedit mult mai importantă decât alți factori sociali în prezicerea comportamentului financiar și a explicat mai mult de 56% din variația participării la piața de valori, diminuând impactul altor măsuri sociale, cum ar fi implicarea comunității sau cât de strânse erau grupurile sociale.

Această constatare are implicații importante pentru abordarea inegalității de bogăție, arată cercetătorii. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *