◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.03.2024

PURTĂTORII DE CUVÂNT, carte de Viorica Nicolescu

Mulţumesc familiei mele pentru sprijinul, înţelegerea şi răbdarea manifestată pe durata scrierii acestei cărți. Mulţumesc domnului preşedinte UZPR, Doru Dinu Glăvan pentru îndrumare, completare, implicare și sprijin în realizarea cărţii.

Am scris această carte cu două idei în gând:

  • Să prezint instrumentele de primă necesitate, folosite în cunoaşterea activităţii purtătorului de cuvânt, cu tot ce este necesar a cunoaşte pentru a se realiza  cu succes comunicarea;
  • Să provoc, a aspira, să se aprofundeze terenul activităţii purtătorului de cuvânt – care este după opinia mea abilitatea, măiestria, dibăcia nr. 1 a purtătorului de cuvânt .

În sensul celor de mai sus, aceasta este o carte despre practici şi instrumente de comunicare specifice activităţii purtărorului de cuvânt, iar eu sunt convinsă că cei care au nevoie în mod deosebit, să adopte acest domeniu fără nici un fel de teamă sau falsă modestie.

Tuturor le mulţumesc!

Autoarea

Această carte este menită să servească drept un îndrumar de bază cu privire la cele mai bune practici în domeniul de activitate al comunicării, mai ales cel al purtătorului de cuvânt, după o experienţă de ani de zile. 

  Cartea este concepută astfel încât să îi ajute pe cei care desfăşoară această activitate, cu scopul de a-şi perfecţiona abilităţile de comunicare şi mai ales de comunica, atât spre propriul avantaj cât şi cel al sectorului public sau privat în ansamblu.

Prin urmare, cartea nu este o lucrare ştiinţifică sau un tratat şi nici nu îşi propune să fie un îndrumar complet al tuturor paşilor care se cer a fi succedaţi sau o „reţetă universal valabilă” cu privire la modul în care un putător de cuvânt trebuie să procedeze şi să-şi gestioneze timpul. 

Această carte recomandă o introducere în conceptele majore ale comportamentului omului purtător de cuvânt, al timpului petrecut în desfăşurarea activităţii, al aplicării teoriei în practică şi o descriere a celor mai bune practici şi a instrumentelor acestora, care pot fi transformate ca soluţii de imediate de aplicare de către persoana sus menţionată.

Obiectivul general al cărţii „Purtătorul de cuvânt” vizează dobândirea cunoştinţelor necesare abordării profesioniste a domeniului relaţiilor publice şi comunicării din perspectiva celor care realizează, în cadrul oricărei organizaţii, relaţia coordonată, structurată, cu mass media, respectiv din perspectiva purtătorului de cuvânt, a specialistului în comunicare şi relaţii publice, respectiv a conducătorului/coordonatorului unui departament de comunicare, PR şi/sau relaţii cu  presa. 

Obiectivele specifice ale cărţii sunt legate de însuşirea deprinderilor specifice necesare acestei profesii, precum stabilirea relaţiei cu mass media, comunicarea în situaţii de criză, redactarea comunicatelor de presă, organizarea evenimentelor de presă (conferinţe, briefinguri, declaraţii de presă).

Definiţiile, şcolile care nu prea sunt, teoriile prezentate în carte servesc aşadar drept un punct de pornire pentru abordarea acestor comune şi nu constituie o sursă ultimă pentru un răspuns final la astfel de subiecte.

Noţiunile recomandate în cartea de faţă sunt aşadar destinate să fie transformate şi prelucrate pentru uzul fiecărui purtător de cuvânt. Sesizând în acest sens că evoluţia priceperilor, talentelor personale de comunicare impune un timp îndelungat şi o stabilitate în practică, prezenta carte îşi propune să vină în ajutorul celor care aspiră să înceapă sau să întărească un astfel de proces de învăţare, în ceea ce îi priveşte.

Faptul că, activitatea purtătorului de cuvânt este deosebit de important în sectorul public şi privat, aceasta este cauza pentru care este crucial, să se ştie cum să-şi gestioneze preocuparea fiecare purtător de cuvânt şi să se facă tot ce le stă în putinţă pentru a replica prompt, eficace şi în mod corect la numeroasele cereri cu care se confruntă în timpul activităţii pe care o desfăşoară zi de zi.


Moto:

Comunicarea duce la comunitate,  adică la înţelegere, colaborare şi preţuire reciprocă.

Rollo May

O vorbă poate răsuci destinul unei vieţi.

Vasile Ghica

O comunicare eficientă se poate realiza atunci când există iubire şi respect.

Samuel Smiles

 




















 

 

 





























Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *