◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro28.03.2024

Publicațiile mici ajung foarte greu la plățile pentru conținut ale giganților tehnologiei

La începutul anului 2021, Google lansa Google News Showcase, un program pentru editorii de știri din Marea Britanie, cărora li s-a oferit posibilitatea de a introduce trei articole în hub-ul Google News. Rând pe rând au intrat pe listă BBC News, Sky News, The Mirror, The Telegraph și The Daily Mail, iar cea mai recentă intrare este The Guardian. De asemenea,
de la lansarea News Showcase, s-au înscris 1.500 de publicații din 16 țări.
Google susține că Showcase ajută mai mulți cititori să descopere jurnalismul de calitate, dar a refuzat să comenteze natura exactă a acestor oferte private, spunând doar că există o „formulă consecventă” pentru plăți, potrivit journalism.co.uk.
Editorii trebuie să furnizeze trei articole pe zi, doar că unii dintre cei mai mici editori nu au capacitatea de a atinge cota de trei articole zilnic. Raportul recent al Public Interest News Foundation (PINF) a arătat că un editor de știri independent tipic are echivalentul a doi sau trei angajați cu normă întreagă, iar ca urmare cota este prea mare pentru posibilitățile de a se realiza cota cu personalul existent în aceste mini-redacții care abia supraviețuiesc. „Am îngrijorări cu privire la obligația unor publicații mai mici să ofere trei articole pe zi – se încurajează jurnalismul clickbait, de calitate scăzută, într-un mediu care este deja suprasaturat de așa ceva. De asemenea, nu văd niciun motiv să presupun că sprijinul pentru jurnalism din partea marilor tehnologii este un panaceu”, atrage atenția Eliz Mizon, de la Charitable Journalism Project și Media Reform Coalition. (redacția UZPR)
Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *