◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro24.04.2024

Uși deschise către teatru, oameni și cuvinte

În perioada 12-15 martie 2024, Departamentul de Studii Teatrale așteaptă publicul iubitor de teatru și jurnalism cultural la a XXV-a ediție a Uşilor Deschise din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale”.

„Ce se va intâmpla cu teatrologia ca domeniu și specializare? Sunt oare criticii sortiți pieirii? Ce rol mai au ei in lumea artelor spectacolului? Unde se pot ei manifesta? Mai există o piață de desfacere pentru critica teatrală? De ce ruptura dintre practicieni si teoreticieni se adâncește în loc să dispară? Există sau nu o comunicare reală între actori, regizori, scenografi și critici de teatru, teatrologi, dramaturgi? Ce putem câștiga unul de la celălat? Este oare deprofesionalizarea una dintre cauzele acestei înstrăinări? Cine mai are nevoie de criticul de teatru? Cine ar trebui să lupte pentru existența lui?” sunt întrebările pertinente și din ce în ce mai actuale pe care Miklos Bacs și le punea la Gala Hop din 2017.

Din ce în ce mai multă lume merge la teatru, din ce în ce mai mult public nu se limitează a fi simplu spectator, dimpotrivă, creează bloguri și comunică intens pe rețelele sociale despre fenomenul teatral. Fie că scriu pe pagini proprii cu emoție și entuziasm, fie în publicații de specialitate respectând norme academice, cei ce încearcă să surprindă efemeritatea teatrului se luptă cu aceeași  dificultate, surprinderea unui spectacol în cuvinte. Criticul Mark Fisher în cartea „How To Write About Theater” afirmă: „A scrie despre teatru este un act de traducere, transformând imbajele spectacolului în limbajul cuvintelor”.

Cele patru zile din cadrul programului … de întâlniri (12-15 martie 2023) vor prilejui  întâlnirea cu profesori ai secției de Teatrologie, cu teoreticieni din zona artelor perfomative, dar și cu studenți de la ciclurile de licență și master pentru a explora modalități de abordare multiple din critica și teoria teatrală. Vom înțelege că rolul criticului de teatru nu este doar acela de autor de articole, ci, datorită contextului social-cultural, și acela de barometru al vieții culturale în general și, mai ales, un agent de educare, modelare, sporire a  publicurilor de teatru.

Pentru toți pasionații de jurnalism cultural poate fi o oportunitate unică de a observa, analiza, înțelege fenomenul teatral la el acasă, UNATC, sediul din Str. Matei Voievod nr. 75-77.

Agendă cursuri din cadrul programelor Departamentului de Studii Teatrale  la a XXV-a ediție a Uşilor Deschise din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale”:

 

Licență

Jurnalism teatral&Management cultural

Masterat

Studii de Teatru și Performance

Management și Marketing Cultural

 Link de înscriere pentru lucrarea practică “Cum se produce un audio-book”: https://forms.gle/hniTdqg4ziywFDgA8

 Link de înscriere pentru atelierul de scriere dramatică “Tehnici de teatru devised”: https://forms.gle/NqmipdK1TLEjzrADA

 

MARȚI, 12 MARTIE

12:00  – 14:00 , sala 5, etj. 3 – Departamentul Studii Teatrale

Producție de spectacol și eveniment (curs și seminar) – anul III licență Teatrologie

 14:00  – 16:00, sala 5, etj. 3 – Departamentul Studii Teatrale

Spectacologie (curs): “Romeo și Julieta”: pistoalele lui Baz Luhrmann țintesc spre mitul creat de Franco Zeffirelli. O analiză comparativă a două ecranizări cult ale piesei lui Shakespeare,  anul III licență Teatrologie / lect. univ. dr. Alina EPÎNGEAC

16:00 – 18:00, sala 5, etj. 3 – Departamentul Studii Teatrale

Metode critice (curs) – anul I Master Studii de Teatru și Performance / conf. univ. dr. Carmen STANCIU

 

MIERCURI – 13 MARTIE

 Toate cursurile vor avea loc la etajul 3, la

10:00 – 13:00, Sala 3, etj. 3  – Departamentul Studii Teatrale

Jurnalism în mediul digital (lucrare practică): Cum se produce  un audio-book? – anul III Teatrologie / lect. Raluca MOIANU

Pentru această lucrare practică, participanții (grupe de câte 5) se vor înscrie cu o zi înainte, prin completarea unui formular la adresa https://forms.gle/hniTdqg4ziywFDgA8

10:00 – 10:30 – Grupa 1 / 10:45 – 11:15 – Grupa 2 / 11:30 – 12:00 – Grupa 3 /12:15 – 12:45 – Grupa 4

 14:00 – 16:00, Sala 5, etj, 3 – Departamentul Studii Teatrale

Istoria teatrului universal, (curs) – anul III licență Teatrologie / prof. univ. dr. Ana Maria Nistor

16:00 – 18:00, Sala 5, etj, 3 – Departamentul Studii Teatrale

Teoria performance-ului (curs): Neo-avangarda americană. Teatrul – un spațiu al acțiunii și un laborator al experimentelor teatrale – anul I Master Studii Teatrale și Performance / conf. univ. dr. Anca IONIȚĂ

JOI – 14 MARTIE

10:00 – 13:00 , sala 5, etj. 3 – Departamentul Studii Teatrale

Istoria teatrului universal (curs): Comedia și mecanismele comicului – anul I licență Teatrologie

14:00 – 16:00 , sala 5, etj. 3 – Departamentul Studii Teatrale

Managementul proiectului cultural (curs) – anul II licență Teatrologie / lect. dr. Maria ROTAR

 

VINERI, 15 MARTIE

11:00 – 14:00, Sala 5, etj, 3 –  Departamentul Studii Teatrale

Tehnici de teatru devised, atelier de scriere dramatică

Daria ANCUȚA, studentă anul III, Teatrologie – Jurnalism teatral

Pentru că atelierul se desfășoară într-un format interactiv, selecția  participanților se va face pe baza unui formular: https://forms.gle/NqmipdK1TLEjzrADA

 (Masterat – Facultatea de Teatru)

14:00 – 16:00, Sala 5, etj. 3 – Departamentul Studii Teatrale

Direcții și tendințe în teatrul european (curs),  anul I Master Studii Teatrale și Performance / lect. univ. dr. Oana BORȘ

Cu siguranță prin prelegerile susținute de cadrele didactice, prin intervențiile studenților și masteranzilor  gata să răspundă la orice întrebare din partea asistenței, veți înțelege că jurnalismul cultural coincide deseori cu aşteptările publicului, fără a aluneca în comercial și  fără a anula norme deontologice.

Într-o lume a confuziei, a răsturnărilor de valori, veniți la o întâlnire lucidă și  constructivă cu echipa jurnaliștilor culturali din UNATC București!

 

Alina Maer

membru UZPR Filiala Prahova, studentă Jurnalism Teatral UNATC

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *