◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.02.2024

Relatarea climatică. Concluzii de la sute de editori și jurnaliști

De când Oxford Climate Journalism Network (OCJN) a început, în ianuarie 2022, reporterii, editorii, fotografi și verificatorii de fapte, peste 400 de profesioniști din domeniu, s-au reunit săptămânal pentru a discuta cu colegii și cu experți în știință și politici despre cum să înțeleagă și să relateze modul în care sunt schimbările climatice remodelează lumea.

După aproape un an, câteva concluzii sunt citate de reutersinstitute.politics.ox.ac.uk.

Jurnalismul climatic se răspândește dincolo de jurnalismul axat pe domeniu și ajunge la reporteri politici, redactori sportivi sau prezentatori TV . Echipele de jurnalism climatic din redacții au devenit tot mai consistente, iar domeniul a devenit unul central în preocupările mass-media. Relatarea climatică include adesea o contabilitate complicată a carbonului, care completează rapoarte corporative, negocieri ale ONU și științe fizice, necesitând expertiza specialiștilor.

Jurnalismul climatic este, mai presus de orice altceva, un sport de echipă, arată concluziile seriilor de întâlniri organizate sub egida OCJN. Majoritatea organizațiilor de știri au oameni care fac reportaje climatice chiar și fără o echipă dedicată. Reporterii din domeniul sănătății, agriculturii sau energiei deseori acoperă deja în mod regulat clima. Un exemplu este ziarul catalan Ara, unde editorul în probleme sociale și expertul în climă Elena Freixa a făcut echipă cu alți colegi pentru a crea un centru climatic în redacție.

În multe redacții, în special radiodifuzorii, prezentatorii meteo și meteorologii sunt comunicatori cruciali privind clima. De asemenea, a reieșit faptul că redacțiile se pot pregăti pentru evenimente climatice recurente în același mod în care se pregătesc pentru alegeri sau olimpiade. Într-o sesiune cu jurnaliști australieni și canadieni pentru a compara note despre acoperirea incendiilor, a apărut concluzia că se pot planifica reacțiile de presă, în timpul și după acoperirea incendiilor.

Cultura și sportul sunt instrumente esențiale pentru a vorbi oamenilor despre schimbările climatice. De asemenea, schimbarea reală în redacții trebuie să vină și de la vârf. Liderii seniori ai redacțiilor trebuie să fie pe deplin implicați în crearea strategiilor climatic, au mai concluzionat sutele de profesioniști media din cadrul Oxford Climate Journalism Network. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *