◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro

Jurnalismul de date poate reduce efectiv costul știrilor locale. Cazul Crosstown Neighborhood

În fiecare săptămână, rezidenții din 110 cartiere din Los Angeles primesc buletinul informativ Crosstown Neighborhood în căsuța lor de e-mail. Buletinul informativ conține povești scurte care ajung la cititori acolo unde se află, cu infografice despre numărul de noi infecții cu COVID și ratele de vaccinare, precum și rapoarte despre probleme legate de locuințe și criminalitate.
Redacția este formată din doar 13 persoane, dintre care nouă studenți. Chiar și cu personal redus, buletinul informativ continuă să răspundă cerințelor de deservire a tuturor celor 110 cartiere.
„Încercăm să abordăm o problemă economică”, a spus Gabriel Kahn, profesor de jurnalism la Universitatea din California de Sud Annenberg School for Communication and Journalism și șeful personalului editorial al buletinului informativ. Kahn afirmă că jurnalismul de date poate umple golul lăsat de ziarele locale și posturile TV care și-au pierdut multe din resurse. „Au fost multe eforturi în știrile locale pentru a crește veniturile – a face utilizatorii să doneze, să obțină abonament, filantropie. Nu s-au făcut prea multe eforturi pentru a reduce costurile”, a spus el.
Echipa de buletine informative a redus efectiv costul știrilor locale și hiperlocale prin utilizarea datelor. Echipa este formată din studenți de la școlile de jurnalism și inginerie. Ei s-au unit pentru a colecta date de pe site-urile web guvernamentale și pentru a le livra într-un format ușor de utilizat. Elevii scriu câte un șablon pentru fiecare buletin informativ și introduc comenzile care acordă date specifice fiecărui cartier. „Există zone vaste ale orașului care nu beneficiază deloc de acoperire. Și atunci problema este că devine singura știre despre zonă”, a spus ea.
Buletinul informativ Crosstown, un produs de știri al școlilor de jurnalism și inginerie de la Universitatea din California de Sud, își propune să umple golurile de știri din 110 cartiere din zona lor locală.
Kahn spune că buletinul informativ oferă o voce pentru comunitățile cu preocupări care nu sunt acoperite de știrile locale. „A le oferi oamenilor date locale este un instrument pentru a le permite să se susțină pentru ei înșiși”, punctează Kahn.
Urmărirea implicării utilizatorilor este o modalitate de a măsura succesul buletinului informativ. Ratele de deschidere sunt de peste 70% în fiecare săptămână. Cele mai multe săptămâni, acestea depășesc 80%. Potrivit lui Kahn, aceasta este mai bună decât standardul industriei pentru ratele de deschidere a buletinelor informative legate de știri: 22% conform MailChimp sau puțin sub 24%, conform CampaignMonitor.
Kahn încurajează alte redacții să adopte practici ca acestea, dar să le adapteze. „Ceea ce facem este un buletin informativ, dar nu există nimic care să spună că acest tip de conținut trebuie să rămână într-un buletin informativ. Ceea ce facem este un produs de știri hiperlocal bazat pe geografie”, a spus Kahn.
În cele din urmă, jurnalismul de date își propune să furnizeze informații pe care cititorii le pot folosi. Punând aceste cifre în context și ilustrând tendințele de-a lungul timpului, cititorii sunt împuterniciți să ia decizii informate în viața lor de zi cu zi. Trei redacții – WRAL din Raleigh, Carolina de Nord, The New Orleans Times-Picayune și The Baton Rouge Advocate – testează în prezent programul, după ce au văzut succesul Crosstown, potrivit editorandpublisher.com.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *