◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro19.04.2024

Conferinta FOCUS BUCUREŞTI: dezvoltare urbană, economie, mobilitate la Palatul CCIB

Problemele Capitalei, în dezbatere la CCIB, la prima ediție a conferinței anuale
„FOCUS BUCUREŞTI: dezvoltare urbană, economie, mobilitate”

Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB) a organizat, în Aula Carol I din sediul său istoric, prima ediţie a conferinţei „FOCUS BUCUREŞTI: dezvoltare urbană, economie, mobilitate”, manifestare inclusă în programul evenimentelor speciale dedicate aniversării a 150 ani de funcționare neîntreruptă a Camerei bucureștene.
Conferința a reunit reprezentanți ai comunității de afaceri a Capitalei, oficiali din administrația centrală și locală, dar și specialiști de top, cu scopul de a clarifica problemele apărute în relația autorități – mediul de afaceri și a identifica soluții și bune practici menite să transforme Bucureștiul într-o metropolă modernă a business-ului românesc.
„Organizarea acestui eveniment de către CCIB este un act de normalitate, în deplin acord cu trecutul nostru, dar mai ales cu rolul pe care ni l-am asumat în viața economico-socială a capitalei. Aduc în fața dumneavoastră doar câteva argumente: avem o istorie de 150 de ani, care ne onorează și ne obligă, reprezentăm cea mai puternică comunitate de afaceri din țară (23% din firmele înregistrate la nivel național și 20% din salariații consemnați în România), suntem partenerul firesc și de cursă lungă al ministerelor economice și al administrației locale, precum și interfața acestora cu mediul de afaceri bucureștean și avem vocația dialogului constructiv, deschis și onest”, a declarat, în deschidere, prof. univ. dr. ing. Sorin Dimitriu.
În sesiunea oficială, participanții au avut posibilitatea de a se întâlni într-un cadru structurat cu: Daniel Florea, primarul sectorului 5; Tomnița Florescu, viceprimar, Primăria Generală a Municipiului București; Oana Iacob, secretar de stat în cadrul Ministerului Finanțelor Publice (MFP), și cu Angel Gheorghiu, subsecretar de stat în cadrul Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice (MDRAP).
„Sectorul 5 are probabil cel mai important potențial de dezvoltare, datorită terenurilor libere ce pot fi utilizate pentru punerea în operă a unor proiecte de anvergură și a susținerii proiectului din zona vecină, laserul de la Măgurele”, a afirmat primarul sectorului 5, Daniel Florea. Dintre proiectele mari anunțate de edil amintim: construirea unei șosele cu patru benzi de la Răzoare la Progresul, pe terenuri pe care astăzi există foste căi ferate uzinale dezafectate, Construirea noului sediu al Academiei militare tehnice și implicarea Primăriei în sprijinirea prin construcții de infrastructură a proiectului Laser Valley (se estimează că 22.000 de specialiști care vor lucra în perioada de vârf la obiectivul de la Măgurele vor avea nevoie de locuințe și spații pentru petrecerea timpului liber).
„Abordăm astăzi teme foarte importante. Urmărim, de fapt, asigurarea unui confort urban, care trebuie gestionat pe ambele sale componente, atât fizică (drumuri, rețele de utilități, spații de birouri și de locuit), cât și umană. Această gestiune nu se mai poate face fără tehnologie. Trebuie să ne adaptăm!”, a subliniat viceprimarul Tomnița Florescu. Ideea a fost întărită de Sorin Dimitriu, care a punctat: „Bucureștiul oferă oportunități, însă ne confruntăm cu câteva provocări certe, cărora trebuie să le găsim soluții împreună. Bucureștiul este un oraș înghesuit, pentru care optimizarea este foarte importantă. Capitala riscă să se blocheze dacă proiectele care se vor implementa nu vor avea în vedere integrarea tehnologiilor avansate”.
Oana Iacob, secretar de stat în cadrul MFP, a subliniat deschiderea Ministerului pe care-l reprezintă pentru identificarea prin dialog a problemelor reale cu care se confruntă comunitatea de afaceri și a soluțiilor de rezolvare a acestora și a vorbit despre măsurile fiscale și financiar-fiscale adoptate recent în vederea simplificării procedurilor și reducerii birocrației, subliniind avantajele acestora atât pentru contribuabil, cât și pentru administrația locală.
Angel Gheorghiu, subsecretar de stat în MDRAP, a punctat proiectele ministerului pe termen scurt și mediu, subliniind importanța acordată parteneriatului public privat. Înaltul oficial guvernamental a vorbit, de asemenea, despre rolul parcurilor industriale în dezvoltarea durabilă a economiei.
În a doua parte a evenimentului, au fost abordate teme de interes major pentru comunitatea de afaceri bucureșteană: infrastructura de transport și mizele economice, București Smart City, accesul operatorilor economici la serviciile publice, pentru rezolvarea problemelor administrative si fiscale. Au susținut prezentări bine primite de public reprezentanți ai autorităților, dar și specialiști de top de la: Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov, Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, Asociația Națională a Agențiilor de Turism, Asociația Română pentru Smart City și Mobilitate, Primăria sectorului 4, Oracle România, Fortinet, Mușat și Asociații
Evenimentul a constituit un excelent prilej pentru participanți de a-și prezenta problemele, de a identifica soluții la acestea, de a interacționa cu vorbitorii prezenți la conferință, dar și de a iniția noi colaborări în afaceri.

Biroul de Presă al CCIB

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *