◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro09.05.2024

Acțiunea colectivă, o cale de a „salva” știrile

În 2023, reportajele colaborative care s-au răspândit în jurnalism în ultima perioadă se vr transforma în ceva și mai puternic: acțiune colectivă pentru a „salva”… știrile.

„Astăzi, nu numai jurnaliștii și filantropii, ci și oficialii, camerele de comerț și liderii de afaceri, capitaliștii, cadrele universitare și persoane din multe categorii sociale se reunesc pentru a restaura și reconstrui jurnalismul în comunități”, sintetizează Sue Cross, CEO al Institute for Nonprofit News, din SUA.

Porivit niemanlab.com, trei exemple sunt rlevante: trei tineri specializați în tehnologie au format ceea ce este probabil primul cerc colectiv de donații care finanțează relatarerea investigațiilor – Flashlight Collective; într-un oraș din Massachusetts, Liga Femeilor Votante și liderii civici își unesc forțele pentru a găsi o modalitate de a reînvia acoperirea știrilor locale și de a lansa un nou startup de știri nonprofit din stat;

un consiliu umanist din Virginia lucrează cu inovatorii de știri nonprofit de la Foothills Forum și cadre universitare pentru a reuni un grup divers de minți care să exploreze și să sprijine noi soluții pentru a oferi știri locale.

Sute de posturi de știri din toată țara au încheiat recent cel de-al cincilea sezon complet al unuia dintre cele mai eficiente consorții în finanțarea și reinventarea jurnalismului: campania colectivă de strângere de fonduri NewsMatch, în care 17,6 milioane de dolari de la câțiva finanțatori naționali au generat mai mult de 202 de milioane de dolari, în mare parte finanțare locală pentru peste 300 de site-uri de știri.

În Colorado, companiile, fundațiile și persoanele fizice își adună forțe în jurul #NewsCOneeds, strângând colectiv fonduri în numele a 33 de instituții de știri locale și nonprofit. „Acțiunea colectivă este o formă de colaborare: oameni și organizații care lucrează împreună pentru un scop sau o inițiativă comună. Dar aceste tipuri de inițiative de impact colectiv depășesc tipul de colaborări editoriale pe care le vedem de obicei în jurnalism. Ele schimbă sistemele care susțin știrile, căutând să inverseze declinul pe care l-am văzut și să construiască soluții ample, care vor restabili știrile și vor crea acces mai echitabil la informare pentru milioane de oameni. Aceste eforturi adună adesea instituții sau persoane dincolo de cele cu interese comune evidente – oameni din sectoare și locuri diferite, cu nevoi și intenții de bază diferite. Vom vedea mai multe dintre aceste parteneriate și, ca urmare, mai multe comunități vor obține mai multe știri”, adaugă Cross. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *