◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.03.2024

Greenpeace Germania dă în judecată Volkswagen pentru „alimentarea crizei climatice”

Greenpeace Germania a dat în judecată Volkswagen  la un tribunal german, pentru „alimentarea crizei climatice”, acuzând producătorul de automobile că nu și-a resprectat angajamentele în combaterea încălzirii globale.

Reclamanții au acordat producătorului german de automobile opt săptămâni pentru a analiza cererile înainte de a depune acțiunea la Tribunalul regional din Braunschweig. Printre solicitările lor s-au numărat două obiective pentru 2030 – încetarea producției de motoare cu ardere internă și reducerea emisiilor de carbon cu cel puțin 65% față de nivelurile din 2018, scrie Reuters.

Martin Kaiser, directorul executiv al Greenpeace Germania, a declarat că producătorii de automobile „trebuie să-și asume responsabilitatea și să acționeze mult mai rapid pentru a elimina treptat motorul cu ardere internă, foarte poluant, și pentru a-și decarboniza activitățile fără nicio întârziere. Negocierile de la COP26 de la Glasgow au indicat faptul că obiectivul de 1,5 grade este în joc și poate fi atins doar printr-o schimbare îndrăzneață în politică și afaceri. Dar în timp ce oamenii suferă de inundații și secete declanșate de criza climatică, emisiile de CO2 din transport continuă să crească”.

Dacă procesul are succes, până în 2040 vor fi emise cu două gigatone de CO2 mai puțin decât planurile actuale ale Volkswagen, argumentează Greenpeace Germania, ceea ce echivalează cu de peste de două ori mai mult decât emisiile anuale globale ale aviației.

Compania a declarat pentru Reuters că „respectă protecția climei și decarbonizarea sectorului transporturilor, dar nu poate face față singură acestei provocări. Sarcina de a concepe măsuri adecvate revine Parlamentului. Litigiile instanțelor civile prin procese împotriva companiilor remarcate nu sunt locul sau modalitatea de a face dreptate acestei sarcini de mare responsabilitate”. Pe de altă parte, a respins solicitările Greenpeace.

Un dosar similar a fost depus recent de șefii organizației germane de mediu „Deutsche Umwelthilfe” împotriva BMW și Daimler, ambele companii respingând, de asemenea, cererile de a înceta producția de mașini pe bază de combustibili fosili până în 2030 și de a limita emisiile de CO2.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *