◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.02.2024

Organizaţia Maritimă Internaţională țintește emisii zero ale navelor până în 2050

Comisia Europeană salută acordul la care s-a ajuns în cadrul Organizaţiei Maritime Internaţionale (OMI) de a-şi revizui strategia din 2018 privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră provenite de la nave, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar.

Acordul este o etapă importantă pentru reducerea amprentei de carbon a transportului maritim internaţional şi pentru asigurarea faptului că sectorul transportului maritim contribuie în mod echitabil la atingerea obiectivelor Acordului de la Paris, proporţional cu cota sa de 3% din emisiile globale. „Acum că se ajunge la un acord, este important să se înceapă punerea în aplicare cât mai curând posibil”, se menţionează în comunicat.

Strategia revizuită pentru 2023 stabileşte un obiectiv de zero emisii nete ale navelor „până în sau în jurul anului 2050, adică aproape de”. Aceasta reprezintă o creştere majoră a nivelului de ambiţie în comparaţie cu strategia existentă pentru 2018, care vizează reducerea emisiilor provenite de la nave cu doar 50% în acelaşi orizont de timp. De asemenea, s-a convenit asupra unei traiectorii cu puncte de control orientative stabilite pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră provenite de la nave cu cel puţin 20% – depunând eforturi pentru 30% – în 2030 şi cu cel puţin 70% – depunând eforturi pentru 80% – în 2040, ambele în comparaţie cu nivelurile din 2008. Comisia este pregătită să colaboreze cu statele membre ale UE şi cu alte părţi ale OMI pentru a pune în aplicare o traiectorie conformă cu obiectivul privind temperatura din Acordul de la Paris.

Strategia stabileşte, de asemenea, un obiectiv important: cel puţin 5% – să se depună eforturi pentru 10% – adoptarea de tehnologii, combustibili şi/sau surse de energie cu emisii de GES egale cu zero sau aproape egale cu zero până în 2030. Acest obiectiv va pune în aplicare tranziţia, trimiţând un semnal clar industriei maritime şi a combustibililor şi stimulând deciziile de investiţii şi opţiunile în materie de combustibili necesare, subliniază sursa citată.

În cele din urmă, s-au înregistrat progrese satisfăcătoare în ceea ce priveşte măsurile de punere în aplicare a obiectivelor. OMI a ajuns la un consens cu privire la necesitatea de a adopta astfel de măsuri până în 2025 şi că acestea ar trebui să cuprindă un standard care să reglementeze reducerea treptată a intensităţii GES a combustibililor marini şi un mecanism de stabilire a preţului emisiilor de GES generate de sectorul maritim. Măsurile vor fi elaborate pe baza unei evaluări cuprinzătoare a impactului care să asigure că acestea reduc în mod eficace emisiile din sector, contribuind în acelaşi timp la condiţii de concurenţă echitabile şi la o tranziţie justă şi echitabilă, fără a lăsa pe nimeni în urmă, potrivit AGERPRES.

Nivelurile de ambiţie şi punctele de control orientative iau în considerare emisiile de GES pe durata ciclului de viaţă generate de combustibilii marini, cu obiectivul de a reduce emisiile în limitele sistemului energetic al transportului maritim internaţional, prevenind astfel transferul emisiilor către alte sectoare. În acest sens, Comisia salută aprobarea orientărilor privind intensitatea GES pe durata ciclului de viaţă a combustibililor marini, care oferă o bază solidă pentru anii următori şi garantează reducerea emisiilor de GES.

Foto: Wikipedia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *