◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro24.07.2024

Milioane de japonezi, alertați despre dezastre naturale de o companie cu… 13 angajați

Când un cutremur cu magnitudinea de 7,6 a lovit Peninsula Noto din Japonia, în ziua de Anul Nou, milioane de oameni au fost alertați de o companie mică. NERV este condusă de o firmă privată numită Gehirn, cu doar 13 angajați cu normă întreagă. Totuși,

avertismentele sale cu privire la frecventele cutremure din Japonia sunt adesea mai rapide decât cele emise de organismele oficiale și de postul public al țării, NHK, realatează BBC.

Contul NERV în limba japoneză de pe X (fostul Twitter) are 2,2 milioane de urmăritori, în timp ce alte 35.000 de persoane îl folosesc în engleză. Aplicația sa, care a fost lansată în septembrie 2019, a fost descărcată de peste patru milioane de ori. Compania a fost creată în 2010, inițial ca un simplu cont, de Daiki Ishimori, în vârstă de 19 ani.

Pe lângă faptul că oferă informații în timp real despre cutremure, tsunami și erupții vulcanice, NERV oferă și actualizări despre evenimentele meteorologice extreme, cum ar fi taifunurile, inundațiile și ninsorile abundente.

Contul adună și trimite pe Twitter date de la un număr de agenții care urmăresc dezastrele naturale – adesea eliberând informații mai repede. „Am creat NERV ca un cont de… parodie, pentru că Twitter devenea popular la acea vreme. A început ca hobby-ul meu de programare să postez tweet-uri automate despre alertele meteo folosind datele Agenției Meteorologice Japoneze”, detaliază Ishimori, al cărui cont avea inițial 300 de urmăritori.  

După cutremurul major din 2011, Ishimori și-a dat seama că este nevoie și de alte modalități – nu doar TV și radio – pentru a comunica informații despre dezastre.

A început să posteze despre seisme și contul a adăugat sute de mii de urmăritori noi.

Ishimori recunoaște că, pe măsură ce aplicația crește, compania trebuie să aducă bani.

Firma a început o schemă de membru plătit, numită „clubul suporterilor”, în 2020, pentru a-și acoperi costurile, care în prezent se ridică la aproximativ 120 milioane de yeni (829.200 de dolari) pe an. „Suntem încă departe de a face bani, o treime din costurile de funcționare sunt finanțate de susținători. Cu cât obținem mai multe finanțări, cu atât cumpărăm mai multe informații noi. Știm că va fi un alt cutremur mare și un mare tsunami. Misiunea mea este să rezolv accesibilitatea informațiilor despre dezastre până atunci”, argumentează Ishimori. (redacția UZPR)

Foto: Wikipedia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *