◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro18.04.2024

Reducerea consumului de energie, o preocupare pentru majoritatea consumatorilor

Şapte din zece consumatori (71%) sunt mai interesaţi de reducerea costurilor şi a consumului de energie decât în urmă cu un an, reiese din raportul EY „Energy transition consumer insights”, citat de AGERPRES. Cercetarea de specialitate arată, totodată, că 65% dintre respondenţi au declarat că interesul pentru monitorizarea consumului de energie, reducerea impactului asupra mediului (61%) şi achiziţionarea de noi produse şi servicii energetice (50%) a crescut în ultimul an.

În acelaşi timp, aproape jumătate dintre consumatori (42%) susţin că ar prefera mai mulţi furnizori de soluţii energetice în locul unuia, iar peste un sfert dintre aceştia s-ar adresa unei companii, precum un retailer online, un furnizor de energie solară sau un retailer care oferă îmbunătăţiri pentru locuinţă în locul furnizorului lor de energie, atunci când vine vorba de soluţii.

Potrivit sursei citate, majoritatea consumatorilor a investit, deja, sau intenţionează să investească în produse care să le schimbe stilul de viaţă din punct de vedere energetic: 82% în electrocasnice eficiente din punct de vedere energetic, 67% în ferestre, uşi şi izolaţii eficiente din punct de vedere energetic, 60% într-un termostat inteligent şi 59% într-un vehicul electric.

În ceea ce priveşte încrederea consumatorilor în furnizorii de energie, 40% din totalul celor chestionaţi sau declarat încrezători în faptul că furnizorul lor de energie va crea valoare pentru ei şi pentru comunitate. De asemenea, 39% dintre consumatori sunt dispuşi să plătească în plus pentru produse şi servicii sustenabile, în creştere de la 36% în 2021.

Raportul EY a intervievat 70.000 de consumatori de energie rezidenţială, de pe 18 pieţe, timp de doi ani.

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *