◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro30.05.2024

Terapia prin gândire pozitivă

„Gândirea pozitivă” este un concept cu care ne întâlnim aproape în fiecare zi. Nu cred că există cineva care să fi ”scăpat” de acest îndemn: „Gândește pozitiv!” sau „Fii pozitiv!”. Adevărul este că acest concept s-a bucurat și se bucură, în continuare, de o atenție deosebită. Mulți oameni, plasează „gândirea pozitivă” pe primul loc în ceea ce privește acțiunile pe care trebuie să le întreprinzi ca să ai o viață împlinită.

Gândirea pozitivă este una dintre regulile de bază pentru a avea succes în viață.

În scrierea acestui articol am plecat de la îndemnul înțelepciunii populare, care spune că, în viață, este bine să vezi „partea plină a paharului”. Adică să te bucuri de ceea ce ai. Să gândești pozitiv.

Opusul gândirii pozitive,  este „gândirea negativă”, contrară a ceea ce ni se spune că e bine ca oamenii să facă. Un echilibru între cele două este exact ceea ce ne trebuie pentru a fi fericiți și împăcați cu noi înșine.

Unii au ajuns să-și controleze foarte bine emoțiile, alții au ajuns să aibă relații foarte bune de cuplu, alții au ajuns să se poată relaxa foarte eficient, alții au reușit să-și învingă anumite frici etc.

Vecina mea, de profesie psiholog, are o teorie: oricât de jos am ajunge, este imperios necesar să privim în sus, să ne ridicăm.

Gândind pozitiv și privind în jur, am reușit să învăț din experiența altora multe metode de succes. Mi-am însușit acea caracteristică necesară și prezentă la toți oamenii de succes:  capacitatea de a stăpâni stresul, de a depăși obstacolele.

Dacă nu ai această capacitate, te culci cu gândul că viața e grea și te trezești cu gândul că viața e imposibilă. Însă, având această capacitate de a stăpâni stresul, ajungi să inversezi procesul,  să te culci cu gândul că viața e grea și să te trezești cu gândul că viața nu e niciodată suficient de grea încât să te doboare pe tine.

Gândirea pozitivă ne învață că nu trebuie să te străduiești să elimini problemele! Trebuie să înveți să le domini, să-ți stăpânești emoțiile în fața acestor probleme.

Modul de gândire, de reacție în fața obstacolelor vieții împarte oamenii în două categorii: optimiști și pesimiști.

Dacă optimistul se detașează de probleme cu un constructiv „Mâine o să fie mai bine”, pesimistul își repetă obsesiv „O să fie și mai rău!”, creându-și, astfel, un bagaj de emoții negative care-i va amplifica acea stare pe care o denumim stres emoțional.

Consecințe: oboseală psihică, apatie, slăbiciune fizică, dezinteres față de tot ce te înconjoară, dificultăți de concentrare și memorare, depresie, anxietate.

Optimistul, chiar dacă nu știe momentan cum va rezolva problema, gândirea pozitivă îl va motiva să vadă problema în ansamblul ei, să caute și să găsească soluții.

Pentru că nu problemele iți cauzează aceste reacții negative ci modul în care  faci față acestor probleme. Doua persoane diferite, având exact aceeași problemă,  reacționează diferit, nu simt același nivel de stres în situația respectivă.

Se naște întrebarea: Când trebuie să fii optimist? Răspunsul este unul singur: atunci când ești copleșit de probleme. Gândirea pozitivă o pui la încercare atunci când ești la pământ! Dacă atunci poți să râzi și să glumești, ești optimist!

Nu e greu să fii pesimist! Trebuie numai să urmezi niște reguli simple.

Niște reguli de „dietă” mentală care include amuzamentul, stima de sine, starea de sănătate bună, asumarea responsabilității.

O gândire negativă vine la pachet, bineînțeles, cu mai multe probleme decât cea pozitivă: poți intra în depresie sau poți să devii un om care este veșnic nemulțumit, care nu vede nicio parte pozitivă în nici un aspect al vieții.

De cealaltă parte, o gândire pozitivă va avea un impact benefic asupra ta – vei fi mai vesel și mai capabil să înfrunți greutățile vieții.

Ambele viziuni sunt importante pentru sănătatea noastră mintală, motiv pentru care trebuie găsită o cale de mijloc pentru a le contopi pe amândouă. Utilizarea lor în mod corect este de o importanță majoră.

Ideal vorbind, ar trebui să știți cum să utilizați gândurile pozitive și negative în mod corespunzător. Este ușor de spus, dar foarte greu de aplicat, pentru că este nevoie de mult antrenament „mental” pentru a le înțelege pe amândouă.

Despre gândirea pozitivă se pot spune multe însă, probabil, cel mai important lucru care trebuie spus este că o gândire pozitivă înseamnă soluții la situațiile caracterizate de disconfort și considerate ca fiind fără rezolvare.

Gândirea pozitivă poate fi definită și ca o acceptare sănătoasă a resurselor personale prezente și a utilizării acestora în avantaje personale pentru obținerea stării de bine.

Pentru a ne schimba viața este necesar, în primul rând, să facem schimbări în rutina noastră zilnică. Nu putem aștepta alte rezultate, făcând aceleași lucruri, spun psihologii. Exemple de gândire pozitivă sunt multe în jurul nostru. Trebuie doar să le cauți. Am cunoscut un om, mutilat de război, care nu s-a plâns niciodată de starea sa. Dimpotrivă, și-a construit viața pe principii noi, și-a fixat obiective. Și, niciodată nu a uitat să-i mulțumească Domnului pentru că i-a dat putere să lupte cu stări și prejudecăți. Și să învingă!

Așadar, gândiți pozitiv, oameni buni!

O să fie bine!

     

 

Aurel Lăzăroiu/ UZPR Dobrogea

(Revista UZP, nr.33/2024)

Foto: pixabay.com

Un comentariu pentru “Terapia prin gândire pozitivă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *