◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro28.03.2024

Oamenii prețuiesc știrile locale, dar nu sunt pregătiți să le plătească

Există mai puține ziare locale în Marea Britanie acum decât oricând din secolul al XVIII-lea. În același timp, tot mai mulți oameni primesc știri și informații locale – sau dezinformări – din rețelele sociale. Un declin pe termen lung s-a accelerat: peste 320 de titluri locale s-au închis între 2009 și 2019, deoarece veniturile din publicitate au scăzut cu aproximativ 70%. Pandemia a fost o altă lovitură. Cel puțin la fel de gravă este golirea redacțiilor de profesioniști, resursele reduse, acoperirea diminuată. Publicațiile sunt din ce în ce mai puțin deținute de proprietari cu o participare la comunitățile lor și din ce în ce mai mult de marile conglomerate care prioritizează extracția de profit. Mai mult de două treimi din titlurile din Marea Britanie sunt deținute de trei mari editori, rămânând aproximativ 400 de independenți, potrivit The Guardian.

Problema este globală. Ziarele din SUA se închid în ritm de două pe săptămână, costurile sociale ale pierderii acoperirii în comunități fiind profunde. Organizațiile locale de știri încurajează oamenii să intre în afaceri, să să se alăture grupurilor de campanile,

informează oamenii despre drepturi și servicii, promovează responsabilitatea și supravegherea democratică, susțin comunitățile în moduri mai puțin tangibile – îi fac pe oameni să se simtă parte din societate, le permit să evalueze ceea ce au citit în contextul propriei experiențe și îi încurajează să vadă știrile ca pe o sursă de informații practice și utile, mai degrabă decât ca pe o chestiune de discuție teoretică și reacție emoțională. Există o mulțime de dovezi că oamenii prețuiesc știrile locale și numeroasele lor beneficii, de care sunt conștienți. Există însă mult mai puține dovezi că vor plăti suficient pentru a le face sustenabile.

„Noul organism de reglementare tehnologic al guvernului, Unitatea Piețelor Digitale, ar trebui să se asigure că micii editori sunt plătiți în mod corect de marile platforme digitale. Nu există o singură soluție ușoară. Dar finanțarea publică este o parte esențială a mixului”, scrie Margaret Sullivan, editorialist The Guardian SUA. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *