◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.04.2024

Documentare cu tematică istorică, la Institutul Cervantes

Institutul Cervantes le propune cinefililor, pe parcursul lunii martie, întâlnirea cu filmul documentar. Sub motto-ul „Tiempo de historia/ Vremea istoriei”, documentare de limbă spaniolă care au concurat în ultimii ani la secţiunea cu acelaşi nume din cadrul Săptămânii Internaţionale a Filmului de la Valladolid vor putea fi vizionate cu acces gratuit pe canalul de Vimeo al instituţiei.

Filmele vor fi disponibile timp de 48 de ore, începând cu ora 21:00 (ora României) din ziua programării.

11 martie: „Silvia” de María Silvia Esteve

Tânăra regizoare María Silvia Esteve a abordat un subiect controversat în documentarul său de debut despre povestea de viaţă mamei sale. Propunerea vizuală de a dezvălui ţesătura neclară, deformată a unui trecut deloc uşor de povestit a făcut din filmul acesta o formă de raportare la dificultăţile reamintirii şi la posibilităţile oferite de cinema pentru a însoţi vizual rănile memoriei. Acest gen de rememorare este, fără îndoială, o caracteristică a stilului regizoarei ce poate fi percepută şi în următoarea sa lucrare, „Criatura/ Făptura”, un scurtmetraj de anul trecut.

18 martie: „Fiica lagunei/ Hija de la laguna” de Ernesto Cabellos

Lupta pentru prezervarea naturii şi împotriva marilor corporaţii care se năpustesc asupra resurselor naturale a fost documentată de diverşi regizori încă din anii 1970, în special în America Latină. Purtătorii de stindard ai acestor lupte au fost mereu populaţiile indigene din acea zonă care s-au opus venirii capitalismului în teritoriile lor. Povestea acestui film e cea a Nelidei, locuitoare a lagunelor din zona peruviană a Camarcăi, care ascunde în apele sale bogate  zăcăminte de aur. Lupta acestei ţărănci împotriva distrugerii naturii arată iminenţa unei chestiuni care ne priveşte pe toţi cei care trăim pe această planetă.

25 martie: „Echipa D: codurile uitate/ Equipo D: los códigos olvidados” (Echipa D: codurile uitate) de Jorge Laplace

Cel de-al Doilea Război Mondial este probabil unul dintre conflictele care şi-a generat cel mai bine propriul imaginar prin intermediul cinematografiei. Folosind diferite genuri, cum ar fi filmele poliţiste, thrillerele şi chiar filmele experimentale sau de autor, acest conflict şi-a trasat o hartă a propriei complexităţi. Cu toate acestea, cazul criptografilor care au descifrat codurile secrete ale ambelor tabere este o poveste care nu a fost încă spusă: documentarul lui Jorge Laplace ne aduce mai aproape de ea, acordând o atenţie importantă rolului spaniolilor în această intrigă secundă a războiului.

Programul marchează începutul unei colaborări între Institutul Cervantes şi Săptămâna Internaţională a Filmului de la Valladolid (SEMINCI), cel mai vechi festival de film din Spania şi un mare promotor al acestui tip de filme documentare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *