◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro22.02.2024

„Finfluencerii” care încalcă regulile UE riscă amenzi de milioane de euro și dosare penale

Influencerii care promovează produse financiare pe rețelele de socializare, așa-numiții „finfluenceri”, au fost avertizați de organele de supraveghere a finanțelor din UE că s-ar putea confrunta cu amenzi de milioane de euro sau pot fi urmăriți penal dacă promoțiile pe rețelele sociale încalcă regulile UE împotriva abuzului de pe piața financiară, care impun ca recomandările de investiții să vină cu avertismente. „Dacă ești un influencer financiar, un expert tehnic sau o persoană care are doar interes pentru investițiile financiare, trebuie să fii la curent cu regulile”, se arată într-un comunicat al Autorității Europene pentru Valori Mobiliare și Piețe (ESMA). Influencerii financiari trebuie să separe faptele de opinie, mai arată declarația.

Nerespectarea regulilor sau tranzacțiile cu informații privilegiate pot duce la amenzi de până la cinci milioane de euro sau la sancțiuni penale, adaugă ESMA.

Otrivit Euronews, regulile UE privind abuzul de piață urmăresc să protejeze investitorii de escrocherii, cum ar fi schemele în care un titlu este promovat pentru a-i crește prețul înainte ca organizatorii să vândă. Dar tranzacționarea bazată pe rețelele sociale a luat adesea piețele financiare prin surprindere. Anul trecut, Franța a adoptat o nouă lege care vizează influencerii online și care pot avea milioane de urmăritori, limitând promovarea produselor riscante. Și Autoritatea de control financiar din Marea Britanie a anunțat că a colaborat cu firmele Big Tech pentru a bloca mii de promoții financiare neautorizate. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *