◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro19.04.2024

Legea Anastasia, aplicată fără excepții și derogări!

Cu unanimitate de voturi, Senatul României a adoptat, ieri, Legea Anastasia, inițiată de senatorul Robert Cazanciuc și însușită de parlamentarii PNL și PSD. Lege care poartă numele Anastasiei, copila de patru ani călcată în ziua de 1 iunie 2022 – Ziua Copilului! – de o mașină condusă de o șoferiță care nu avea permis românesc, dar susținea că a urmat cursuri de conducere în Suedia. Ultimul cuvânt revine Camerei Deputaților, care va da votul final acestei legi care introduce în Codul Penal prevederea că șoferii care au produs accidente mortale fiind în stare de ebrietate, sub influența drogurilor sau fără permis de conducere să meargă imediat la închisoare și să primească pedepse mai mari. După care, președintele Klaus Iohannis o va promulga și ea va intra în vigoare. La rândul său, Codul Rutier va fi completat în sensul că aceste persoane să piardă definitiv dreptul de a conduce orice fel de vehicule pe drumuri publice.

În opinia inițiatorului, legea reprezintă un „răspuns al Parlamentului la revolta publică, la revolta oamenilor îndurerați atunci când văd că le mor semenii, iar vinovații se urcă din nou la volan liber  să producă noi accidente rutiere’’. Dureros adevăr confirmat de faptul că, pentru al cincilea an consecutiv, țara noastră se situează pe primul loc în Europa ca număr de accidente rutiere. Nu cunosc dacă, tot la nivel european, ar exista și un clasament al numărului șoferilor vitezomani care au provocat accidente mortale dar nu au fost pedepsiți sau au primit pedepse modice și pot conduce, rămânând adevărate pericole publice. Deocamdată, din informațiile publicate de către Ministerului Public, rezultă numai că, anul trecut au fost inculpați 473 de șoferi care au provocat accidente mortale, cu aproape o sută mai mult decât în anul precedent. 

Devine, în acest fel, perfect îndreptățită ideea care a revenit cu o semnificativă frecvență în spațiul public: este foarte bine că Legea Anastasia urmează să fie adoptată în regim de urgență, dar ea trebuie aplicată în mod unitar, fără excepții și derogări! În aceeași ordine de idei, reamintesc faptul că, în anul 2019, Camera Deputaților a respins un alt asemenea proiect de act normativ, inițiat tot de către senatorul Robert Cazanciuc, din „rațiuni politice și în mod sfidător la adresa interesului general al societății’’. Regretabilă decizie, care sper și cred că nu se va mai repeta. 

Cât de necesară este Legea Anastasia, dar și care sunt acele interese politicianiste care i se opun ne-au demonstrat, dacă mai era nevoie, cele petrecute acum câteva seri în zona Șoselei Antiaeriene. Atunci când locuitorii de aici au constat, cu legitimă revoltă, că șoferul teribilist care rula cu mașina pe sens interzis este una și aceeași persoană cu cel care, pe 11 octombrie 2022, a accidentat mortal un tânăr de 15 ani care traversa în mod corect pe spațiul marcat în acest scop. Individul afișând o scandaloasă nonșalanță cu care voia să arate că nu îi este nici teamă și nici rușine că se află în zona unde a curmat o viață nevinovată. La urma urmelor, de ce i-ar fi teamă (fiindcă de rușine nici nu putea fi vorba!) că acest caz a fost preluat de către Poliția Rutieră sub supravegherea Parchetului Judecătoriei sectorului 5, de vreme ce nici până acum nu știm dacă acest caz a fost preluat sau a fost îngropat?…

Să fie o simplă coincidență dacă personajul este proprietarul unui important lanț de policlinici și farmacii, așadar un „cineva”, pentru care legea nu contează decât dacă îi protejează afacerile și interesele, iar viețile semenilor nu reprezintă decât o sursă de câștig? Nu știu și nici nu mă încumet să răspund. Fac, însă, mențiunea că, după incidentul de acum câteva seri, în spațiul public au apărut o serie de comentarii, printre care și cel al subsemnatului publicat în Jurnalul, în care se cerea Brigăzii de poliție rutieră, respectiv Parchetului Judecătoriei sectorului 5 să dea răspunsuri clare despre concluziile cu care s-au finalizat (dacă s-au finalizat?!) cercetările. Răspunsuri care nici până acum nu au venit! Motiv pentru care revin, sesizând organelor ierarhic superioare  Brigăzii de poliție rutieră, respectiv Parchetului Judecătoriei sectorului 5, cu privire la această atitudine, prin ea însăși revoltătoare și inadmisibilă.

Iar dacă nici de această dată răspunsul nu va veni sau va fi doar unul în doi peri, atunci consider că avem tot dreptul să ridicăm serioase semne de întrebare despre cu modul în care, odată votată și apoi promulgată, Legea Anastasia va fi aplicată și respectată.

                                                                            

Șerban CIONOFF

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *