◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.04.2024

Europenii au mai multă încredere în mass-media tradiționale decât în internet și rețelele sociale

Uniunea Europeană de Radio și Televiziune a prezentat un raport pe anul 2021 din care reiese „decalajul de încredere” persistent între mass-media tradiționale și media online.

Încrederea în rețelele sociale a scăzut în mod constant, atingând cel mai scăzut nivel de când a fost măsurată pentru prima dată, în 2014. În schimb, majoritatea cetățenilor UE au încredere în media tradiționale, deoarece nivelurile de încredere în radio, TV și presa scrisă au rămas stabile sau chiar au crescut în ultimii ani.

Cetățenii au mai multă încredere în mass-media tradiționale decât în internet și în rețelele sociale și au o încredere deosebit de mare în media de serviciu public. Cercetările demonstrează că cetățenii se bazează pe radiodifuzorii publici pentru informații credibile, știrile media din serviciul public fiind cea mai de încredere sursă de știri în peste 60% din piețe.

Raportul pe 2021 arată, de asemenea, că mass-media puternice și libere de serviciu public sunt o componentă cheie a unui peisaj media de știri credibil.

Bazându-se pe perspectivele cercetării din mediul academic și din industria de știri, raportul oferă, de asemenea, informații despre grupurile din societate care tind să aibă încredere în mass-media.

Lucrurile nu s-au schimbat față de anul anterior. Raportul din 2020 menționa că radioul și televiziunea continuă să fie cele mai de încredere mass-media în toată Europa. Radioul este cel mai de încredere în 73% din țările europene chestionate. În schimb, rețelele sociale sunt cel mai puțin de încredere în 85% dintre ţări. Internetul și rețelele sociale continuă să beneficieze de o încredere mult mai scăzută decât mass-media tradiționale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *