◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro18.05.2024

Adoptarea AI generativă în redacții
și schimbările pe care lideri din domeniul presei le experimentează sau le estimează

Unele dintre cele mai mari branduri media s-au reunite recent pentru a discuta felul în care au imoplementat în redacții sistemele de inteligență artificială. Reuters experimentează cu ChatGPT, dar îl ține „bine îngrădit”. Jane Barrett, editorul global al strategiei de știri media, susține că „avem propria noastră instanță de ChatGPT, prin Microsoft Azure, care ne permite să putem lucra în siguranță. Și cred că este un lucru mare – experimentează, dar în mod responsabil; joacă, dar în siguranță. Acesta a fost primul lucru mare pe care l-am învățat în legătură cu AI”.

Pe de altă parte, potrivit pressgazette.co.uk, mai mulți editori și-au exprimat anterior prudența – Telegraph, de exemplu, a interzis personalului să folosească instrumentul pentru editare, avertizând că scurgerea de date ar putea încălca atât legile privind drepturile de autor, cât și legile privind protecția datelor.

La rândul său, prezentatoarea Sky News, Vanessa Baffoe, este de părere că inteligența artificială generativă este un instrument pentru o „joacă” mai serioasă: „Găsește-ți copilul interior și folosește unele dintre aceste instrumente… Întreabă-le despre lucruri despre care știi multe. și atunci îi vei înțelege limitele”. Baffoe a remarcat, de exemplu, o limită foarte important pentru jurnaliști pe care o etalează AI: citatele.

 

De la riscuri până la ideea de profit

Pentru Jody Doherty-Smith, șeful departamentului editorial AI la Newsquest, instrumentele AI generative se vor îmbunătăți și vor evolua într-un ritm rapid, așa încât „cea mai durabilă abilitate este să știi să vorbești cu AI”. Concret, în șase luni, Newsquest a trecut de la angajarea primului său reporter asistat de AI la angajarea a șapte în toată țara. „Jurnaliştii pot beneficia cel mai mult de pe urma AI identificând problemele specifice care trebuie rezolvate de această tehnologie şi stabilind modele AI personalizate care le abordează. Pot fi solicitări de restructurare sau reformatare a informațiilor date, de a prelua informații din altă parte sau de a face sintetiza rapid mai multe informații despre un anumit subiect. A experimenta este foarte distractiv, dar publicarea este ceva foarte serios, așa că avem un cod de conduită în Newsquest, pentru a ne asigura că tot ceea ce publicăm este corect”, susține reprezentantul celei mai mari rețele media din Marea Britanie.

Unele dintre previziunile industriei de știri cu privire la efectele inteligenței artificiale subliniază riscurile din viitor, iar altele sunt optimiste. Joanna Webster, editor video și fotografie la Thomson Reuters, consideră că „instituțiile de știri s-ar putea aștepta la un profit al acestei investiții în AI”, iar, Nadine Forshaw, de la The Sun, estimează că acest efect este chiar „iminent”.

Manjiri Kulkarni Carey, editor de inovare al BBC News Labs, afirmă că adoptarea AI generativă în redacții va schimba abilitățile pe care editorii le caută de la jurnaliști. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Un comentariu pentru “Adoptarea AI generativă în redacții
și schimbările pe care lideri din domeniul presei le experimentează sau le estimează

  1. E interesant articolul, palpam astfelsi noi evolutia presei!In sinteza si teoretic, intelegem ce se intampla cu implementarea AI in domeniul mass media.Insa, cand se pune problema aplicarii in practica, e mai dificil, deoarece fac parte dintr-o alta generatie.Doar se spune si-n articol: abilitatile jurnalistilor se vor schimba”. Vom trai si vom vedea!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *