◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro21.05.2024

Publicitatea pentru jocuri
de noroc, interzisă în mass-media din Bulgaria

Bulgaria a interzis deschiderea de cazinouri în orașele cu mai puțin de 10.000 de locuitori și publicitatea pentru jocuri de noroc în toate tipurile de media, majoritatea parlamentarilor votând în favoarea noului proiect de lege.

Jocurile de noroc au fost în centrul celui mai mare scandal de corupție, care a lovit cea mai săracă țară a UE în ultimii cinci ani, potrivit Euractiv.

Conform datelor oficiale pentru 2023, companiile de jocuri de noroc au cheltuit 85 de milioane de euro pe publicitate media. În ultimii trei ani, în marile orașe din Bulgaria au fost construite sute de noi cazinouri și săli de jocuri de noroc. În 2023, publicitatea agresivă a site-urilor de jocuri de noroc a depășit complet televiziunea bulgară în timpul Cupei Mondiale din Qatar.

Interzicerea publicității pentru jocuri de noroc nu a trecut neobservată de posturile naționale de televiziune și de mai multe site-uri de știri, care au declarat că depind în mare măsură de publicitatea de acest tip. „Interdicția publicității în mass-media este o interdicție a furnizării unui serviciu media în sensul Directivei privind serviciile media audiovizuale”, a argumentat Asociația Radiodifuzorilor Bulgari (ABRO), adăugând că sustenabilitatea financiară a mass-media, inclusiv prin publicitatea pentru jocuri de noroc, este importantă pentru jurnalismul de calitate.

Odată cu aprobarea legii, companiile de jocuri de noroc vor avea voie să facă publicitate în aer liber doar pe panouri publicitare la cel puțin 300 de metri de școli, grădinițe, universități, săli de jocuri de noroc și facilități și echipamente sportive, cu excepția celor destinate copiilor. Publicitatea pentru jocuri de noroc în mass-media va fi permisă doar pentru loteria de stat „Bulgarian Sports Totalisator”, care trebuie să-și folosească profiturile pentru a finanța sportul bulgar. (redacția UZPR)

Foto: unsplash.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *