◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro26.04.2024

Raport Europol. În ultimii ani, cel puțin 200 tone de cocaină au fost traficate doar prin porturile Anvers și Rotterdam

Europol a lansat un raport de analiză comună cu Comitetul director de securitate din porturile Anvers, Hamburg/Bremerhaven și Rotterdam, care analizează riscurile și provocările pentru aplicarea legii pe care le reprezintă rețelele criminale din porturile UE.

Infrastructura critică a bloculu comunitar – în special autostrăzile, căile ferate și porturile – permite stilul de viață al UE, în care libera circulație a mărfurilor și a persoanelor este un factor fundamental și major pentru creșterea economică, libertatea personală și prosperitatea. Dar rețelele criminale lucrează permanent la infiltrarea și controlul asupra punctelor logistice majore. Porturile UE sunt exemple de astfel de noduri majore, motiv pentru care Comitetul de coordonare a securității din porturile Anvers, Hamburg/Bremerhaven și Rotterdam, împreună cu Europol, au convenit să elaboreze un raport de analiză comună care să evalueze amenințarea infiltrării infrastructurii portuare de către crima organizată, potrivit europol.europa.eu.

Documentul punctează utilizarea codurilor de referință a containerelor deturnate (sau așa-numita fraudă cu coduri PIN), care câștigă teren printre rețelele criminale ca modus operandi pentru extragerea mărfurilor ilicite din porturi; rețelele criminale organizează infiltrarea porturilor prin coordonarea rețelelor locale de persoane corupte din interiorul portului; violența se revarsă adesea din nodurile principale de transport pe străzile orașelor din jur, unde are loc competiția pentru distribuție.

Recomandările principale ale documentului include schimbul internațional de informații cu privire la activitățile rețelelor criminale în porturi cu Europol și între statele membre ale UE, o atenție continuă integrării elementelor de securitate în proiectarea infrastructurii portuare, implementarea parteneriatelor publice pentru a implica toți actorii portuari esențiali pentru combaterea infiltrării rețelelor criminale în porturile UE.

 

Activitățile criminale necesită corupția unui număr mare de complici

Ylva Johansson, comisarul pentru afaceri interne, a declarat: „Raportul Europol privind rețelele criminale din porturi ilustrează cu ce ne confruntăm și scoate la iveală sofisticarea bandelor criminale de droguri, puterea și sălbăticia lor. Traficanții de droguri promovează acțiuni și practici corupte uneori prin mită, alteori prin intimidare. Lucrăm cu autoritățile de la toate nivelurile pentru a consolida sistemele de luptă împotriva activității criminale pe care le prezintă acest raport”.

Porturile maritime din UE manipulează aproximativ 90 milioane de containere în fiecare an, dar autoritățile pot inspecta doar între 2% și 10% dintre acestea. Între timp, se estimează că în ultimii ani, cel puțin 200 de tone de cocaină au fost traficate doar prin porturile Anvers și Rotterdam. Acest obstacol logistic reprezintă o provocare pentru forțele de ordine și o oportunitate pentru rețelele criminale care au nevoie să acceseze hub-uri logistice pentru a-și facilita activitățile criminale. Astfel de rețele criminale s-au infiltrat în porturi de pe toate continentele.

Cele mai mari trei porturi ale Europei, Anvers, Rotterdam și Hamburg, sunt printre cele mai vizate de infiltrațiile criminale. Principalul mod în care infractorii fac acest lucru este prin corupția personalului companiilor de transport maritim, a lucrătorilor portuari, a importatorilor, a companiilor de transport și a reprezentanților autorităților naționale, printre alți actori, ale căror acțiuni sunt necesare pentru a asigura intrarea transporturilor ilegale. Cu toate acestea, această abordare necesită corupția unui număr mare de complici. (redacția UZPR)

Foto: Wikipedia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *