◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro22.04.2024

Pașapoartele digitale pentru produse revoluționează obiceiurile de producție și consum

Pașapoartele digitale pentru produse (DPP) sunt introduse în UE pentru a îmbunătăți sustenabilitatea. Acestea captează date despre impactul asupra mediului al produselor, compoziția lor, producția și istoricul lor. Bateriile pentru vehicule industriale și electrice vor fi primele produse care vor avea DPP-uri obligatorii, din 2027. Se preconizează că alte categorii de produse, inclusiv textile, vor urma, până în 2030. „Comisia Europeană consideră că, dacă clientul final este mai bine informat, poate pune presiune asupra producătorului și distribuitorilor pentru a dezvolta produse mai durabile – 80% din impactul asupra mediului este determinat în faza de proiectare”, spune dr. Natacha Tréhan, expert în achiziții și economie circulară la Universitatea din Grenoble Alpes, citată de BBC.

O serie de consorții industriale, cum ar fi Global Battery Alliance, lucrează la dezvoltarea standardelor, inclusiv la definirea a ceea ce ar trebui să fie inclus în pașaportul produselor digitale și la definiții consecvente. Iar Aquinos introduce pașapoartele pentru produse digitale în acest an și se așteaptă să aibă un milion de saltele etichetate până în 2027. Pentru a introduce DPP, Aquinos lucrează cu TripleR, care este specializată în pașapoarte pentru produse digitale pentru lenjerie de pat, și cu Avery Dennison, care oferă un serviciu de implementare care include hardware, software, tehnologie digitală de identificare și etichete.

Directiva UE privind sustenabilitatea corporativă Due Diligence va trage companiile la răspundere pentru integritatea datelor pe care le raportează, inclusiv pentru revendicările privind pașapoartele lor digitale pentru produse. Iar entru noua clădire 100 Fetter Lane din Londra, arhitecții și inginerii le-au cerut furnizorilor să ofere informații pentru DPP. Proiectul, care urmează să fie finalizat anul acesta, utilizează mai multe straturi de pașapoarte, de la materiale, prin componente, până la întreaga clădire.

Pașapoartele acoperă oțel structural, beton prefabricat in situ și prefabricat și podeaua de acces ridicată. Împreună, se estimează că reprezintă mai mult de 80% din masa clădirii. „La sfârșitul vieții clădirii, materialele sunt documentate în așa fel încât să permită reutilizarea sub formă de componente pentru elemente prefabricate și, de asemenea, reciclarea”, spune Mark Sutton, asociat senior, Fletcher Priest Architects.

Pe lângă faptul că sprijină deciziile de cumpărare și ajută la reciclarea materialelor, DPP-urile pot sprijini reutilizarea produselor. (redacția UZPR)

Foto: YouTube

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *