◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro28.03.2024

UE, mult în urmă la competențele digitale ale cetățenilor

Barierele în calea învățării pe tot parcursul vieții și investițiile limitate în formare încetinesc eforturile Uniunii Europene de a umple deficitul de competențe digitale până în 2030, potrivit reprezentanților și experților UE, care au subliniat necesitatea unui sprijin sporit pentru perfecționare și recalificare.

Comisia Europeană a avertizat că blocul comunitar face progrese lente în atingerea obiectivelor de a avea 80% dintre cetățenii adulți ai UE cu competențe digitale de bază și 20 de milioane de specialiști TIC angajați până în 2030. „În ambele privințe, nu ne descurcăm atât de bine pe cât ne-am dori. Dacă extrapolăm creșterea din ultimii cinci ani și așteptăm 2030, nu ne vom atinge obiectivele”, a declarat Georgi Dimitrov, șeful unității de educație digitală a Comisiei, la un eveniment organizat de EURACTIV.

Potrivit Eurostat, în 2021, 54% dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 16 și 74 de ani din UE aveau cel puțin competențe digitale de bază, dar acest număr a variat foarte mult – de la 79% în Țările de Jos și Finlanda la 28% în România. Mai mult, această pondere scade la 26% atunci când ne uităm la oameni cu abilități digitale mai avansate.

Potrivit lui Dimitrov, deficitul de competențe digitale trebuie abordat urgent prin educație.

În cadrul Pilonului European al Drepturilor Sociale, UE încearcă să se asigure că cel puțin 60% din toți adulții participă la formare în fiecare an până în 2030. Cu toate acestea, în 2021, ponderea adulților care au declarat că au participat la educație sau formare a fost de 10,8% , cu cele mai mari procente în Suedia, Finlanda și Țările de Jos.

Potrivit unui studiu al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, formarea rămâne scăzută în multe țări din cauza costului formării și a relevanței și calității formării oferite.

Pentru a stimula dezvoltarea competențelor digitale în statele membre în educație și formare, Comisia Europeană este așteptată să prezinte un pachet de educație și competențe digitale, la mijlocul lunii aprilie. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *